torsdag 21 juni 2007

Sådant som jag saknat

Att äta ute på altanen……

Hela dagen har jag spenderat i källaren, någonstans var jag tvungen att börja. Kartong efter kartong med böcker och annat från kontoret som vi aldrig packat upp efter renoveringen förra sommaren gick jag igenom. Kastade hänsynslöst papper och saker som jag inte kom ihåg att jag haft eller för den delen saknat. Packade ner sådant som skall till Uddevalla och sådant som skall förvaras i Lainejaur för att ev. nästa sommar säljas på auktion. Lite nedslående känns det att efter en hel dags slit nästan inte se att någon varit i ateljén och packat. Hur vi ska hinna med allt är en gåta….

Det var gott med ett glas vin till middagen (eller om jag ska vara riktigt ärlig en spritser, vin, läsk o massor med is). Där på altanen med den vidunderliga utsikten över sjön.

6 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Glad Midsommar och jag hoppas ni kan sitt ute i dag - här i Östergötland ser det inte så himla ljust ut!


DMH/Samuel

Leina sa...

samuel: Såg just på 4:ans väder att det såg dystert o blött ut hos er (o hos de mina i Uddevalla)... Med blött menar jag inte i glasen. Ha de så gött ändå i blötan.

Lena sa...

Att flytta är så dubbelt, spännande, sorgligt och alltid slitsamt.
Hoppas att solen lyser på er och en trevlig midsommar!

Elisabet. sa...

Leina: kram från mig!
Hälsa hem .....

Elisabet. sa...

Förresten: så fin Bill blev i kort hår! Ni behöver iaf aldrig göra en DNA-test om vem som är pappa till honom ...

Leina sa...

panter: Slitsamt är bara förnamnet. Jag har lite lätt panik just nu. Har packat i 2 dagar nu och det märks inte alls... Solen sken på oss, det var en bra midsommar.
elisabet: Ha ha ha... Nej han är alldeles för lik sin far. Kram på dig själv.