lördag 23 juni 2007

Rensa i garderoben

Dottern provade min Gudrun Sjödén kappa som jag aldrig har fått på mig (nu kan jag ha den =D). Var den hamnade? I ha kvar lådan........

Vi har två garderober som är lika bred som rummet som man kan gå in i…. Borde kunna gå in i, det är så fullt att man kan bara ta ett steg in sen snurra runt på samma fläck. Jag hade lovat att jag skulle rensa hårt. Allt som jag inte kunde ha längre (läs för stort) och sådant som jag inte använt på 3 år skulle antingen kastas eller skickas till Ryssland…..

I början var jag ensam i sovrummet men efter en stund var både han jag är gift med och bägge barnen där. Det var en lätt surrealistisk känsla att ha tre domare som konstant skakade på huvudet och sa -f ör stort, -nej, du ser inte klok ut, -men Herre Gud mamma!

Det roliga var att jag behövde bara ta på mig ett plagg o titta på barnens ansiktsuttryck för att förstå att plagget skulle hamna i Rysslandspåsen. Ögonen var stora, blicken helt tom, munnen kneps ihop till små russin och de satt blickstilla…. Tre säckar till Ryssland, två som skall kastas, fast i dem är det mer än kläder. Tillslut var jag så tom i huvudet att jag var tvungen att ta en promenad, en liten på en timme, för att rensa huvudet. Men nu är alla kläder borta ur den stora garderoben, lilla garderoben och i byrån med de 1000 lådorna. Oj! Så nöjd jag känner mig. Ska rensa ut resten idag, sen alla mina papper från tiden på Umu…. Hua! Det är en hel del. Varför sparar man på sånt?

Inga kommentarer: