lördag 30 juni 2007

Vi som dricker vin

Jag är inte speciellt förtjust i öl.... Ska det vara så ska det vara mörkt öl.... Var på krogen med en kollega och skulle dricka öl "hela" kvällen.... Det gick, på slutet konstaterade han att jag var nästan en "riktig" kvinna nu..... Fast vin är så mycket godare. Han jag är gift med har hittat GI-öl. Smakar helt ok.... Idag har det inte blivit mycket gjort, bara spacklat.... Ja gått en mil (i regn)... Nu ska vi snart grilla, sonen gör den underbart goda vattenmelonsalladen som jag läs vi älskar. Den är så sommrig o fräsch. Nu ska jag öppna ölen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns inget godare än vitt vin en ledig kväll, glöm allt öl och ta ett glas McPhearson !!

Leina sa...

gerd: Ha ha ha ha... Tack för tipset, har aldrig druckit McPhearson.... På sommaren brukar jag dricka rosévin med is och läsk....

Det Mörka Hotet sa...

GI-öl...?

Jag är tveksam - ha, ha!


DMH/Samuel

Leina sa...

DMH: För att vara öl så var den inte alls äcklig.... Riktigt god.... Det blev bara en öl... Sen blev det spritzer för hela slanten... =D