torsdag 28 augusti 2008

Efter daten med O

Stegen var lättare när jag gick där på strandpromenaden... Några dagar tidigare hade O rådbråkat min rygg och nacke.... -Vilken tur du inte börjat träna med de här låsningarna... .Inte börjat träna? Jag kunde ju inte sitta eller ligga utan våldsamma smärtor... Men nu är det bättre, inte bra men bättre... Snart, på måndag, ska jag börja träna igen... Förkylningen har börjat lägga sig.. Det går inte åt lika många meter "snytpapper" längre... Skulle visa en vän strandpromenaden, den outsägligt vackra strandpromenaden... Till min förtvivlan upptäckte jag att något stolpskott hade målat "kroken" gul.. GUL???? Men varför....????


Sommarvärmen hade återkommit, strandpromenaden var nerlusad av människor... Men det är ju det jag gillar, att man aldrig känner sig ensam när man går där. Det var som om alla människor hade drabbats av "måste ut och sitta vid havet" sjukan.... Alla var där... Ja, nästan alla.... Solen värmde min kind och det var stillsamt ljuvligt....
Tog en liten promenad runt Gustavsberg.... Gömt under trädens svalka dolde sig en bänk..... Nästa gång ska jag prova den.....

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Vilken fin strandpromenad du fick och den gula kroken måste vara unik - åtminstone i Sverige!

Men vad var det för träning du gjort?

Leina sa...

dmh: "Ler med hela ansiktet" Den kroken har jag fotat åtskilliga gånger... Rostig o fin var den (de korten försvann när datorn kraschade)... Men gul, ryser.... Träning???? På gym... Vet du väll... Inte för att bli vacker, utan för att bli frisk. Nacken är inte helt kurrant än... Kan inte köra bil än (krocken, du minns)... Men det blir bättre... Inbillar jag mig... =D

Lena sa...

På den bänken skulle jag kunna sitta ett tag. Jag ska svara på utmaningen bara jag hinner varva ner :)

Leina sa...

panter: ta all tid i världen.... Visst ser det rofyllt ut... Där under grönskan...