tisdag 12 augusti 2008

Första jobbardagen..... Lugnt o stillsamt....

Först samlades vi som vanligt i matsalen... Nya kollegor presenterades och dagens aktiviteter (de som inte fick kosta något) drogs... Vi skulle först gå till Unda för att därifrån ta båten som kör runt. Anhalten var Lindenäs där vi skulle tävla lite i våra ihopkomponerade lag.... Bilderna från båten var det alldeles för mycket folk på (jag orkar inte pixla)... Det är lugnt tänkte Leina... Vi tar bilden från då jag och sonen åkte med båten i juni.... Sökte och sökte mappen med Juni 08... Suck, nej SKIT!!! De bilderna var ju i datorn som kraschade... Borta... Får väll göra om resan... Nästa år.... =(

Vi hade en massa lekar (ni vet sånt som Leina egentligen är absolut allergisk mot, bara till att gilla läget). Bind ihop benen och spring runt konerna och tillbaka.... Fort var det gjort... Inte allt för svårt heller... Vi vann...

Bygga högsta tornet... Leina fotade, min rygg gillar inte att vara böjd en längre tid... Vem som vann? Vi naturligtvis......


Sen skulle vi hoppa säck..... Leina höll i gjutesäcken för kung och fosterland vilket medförde att jag bröt upp naglarna på bägge ringfingrarna. Om det gör ont? Japp, fruktansvärt, har till och med svårt att skriva här... Just nu är fingertoppen (under nageln) mörklila.... Smärta.... Vi vann.... Sen hade vi spika i spiken på tre slag.... Ja, ja.... Det blev oavgjort.... Glömde första tävlingen.... Gå en bana på två backar... Den förlorade vi.....

Efter den delikata lunchan på Lindenäs, fick de som ville gå in till stan och det var vi några som ville. Resten åkte med båten tillbaka till Unda och Herrestad...... Det var en härlig promenad, vi pratade om sånt som var jobbigt, sånt som är så outhärdligt att vi nästan inte vill tänka på det. Det kommer att bli bra... Hon kommer att bli frisk.... Så är det bara.....


Vid badplatsen utspelade det sig en märklig syn... Tre vuxna som stod med ändan i vädret.... Har absolut ingen aning om vad de gör... Plockar musslor????? Snart var vi inne i stan och våra vägar skildes..... En lagom bra dag med lagom många skador samt en rygg som ikväll smärtar lite mer än vanligt.... Måste ringa min naprapat.... Han är guld värd.... Nu vill sonen ha tillgång till datorn... Korta stunder vid datorn blir det idag....

10 kommentarer:

Lena sa...

Vi har samma inställning till tävlingar och lekar... jag sköt pilbåge på medeltida vis igår...Jag träffade tavla med alla fem pilarna ...trodde jag aldrig.

Leina sa...

panter:Snyggt jobbat... Jag hatade "lustiga" lekar redan som barn.

Anonym sa...

Hej.

Jag bjuder in dig på en utmaning, en reflektion. Reflektion över några saker i livet. Hoppas att du antar utmaningen och för den vidare.

Kram

Det Mörka Hotet sa...

Jag gillade inte ens lekar som barn och har också allergi som dem...hu så hemskt!

Det Mörka Hotet sa...

"...mot dem..." skulle det givetvis ha stått: ursäkta!

UllaMona sa...

Ryser när jag ser din nagel....fy f-n vad ont det ser ut,

Anonym sa...

Det är väl inte mer än rätt att ni lärare gör samma saker som vi elever.. låter kul i alla fall.. ses på tisdag! :)

Leina sa...

pc: när orken kommer tillbaka (när smärtan lagt sig) ska jag anta din utmaning...

dmh: Som sagt var, Leina älskar inte lekar....

ullamona: Det gjorde verkligen ont i början, kunde inte ens skriva på tangenterna... Som "ni" kanske har märkt...

tobias: He he he... Så du tycker det... Man ska va snäll med sina lärare vet du väll.... Även om jag inte är överförtjust i lekar ger jag alltid gärnet (se naglarna) och ja, vi hade jättekul... Ses på tisdag... =D

Elisabet. sa...

Inatt droemde jag att du foersoekte draepa mig! Det var en alldeles forfoerlig mardroem och du var inte riktigt klok!!
Huvva!

Leina sa...

elisabet: Jag tror jag svimmar av ren förskräckelse.... Iofs är jag avundsfrisk på dig o Emma... Men att dräpa dig... Nääääää.... Inte alls.... Ska förresten till Dublin i slutet av oktober... Det du.... Då ska jag bara drömma snälldrömmar om dig... Lovar... Hoppas ni har det helt fantastiskt bra.... Dröm om Bambi o snälla saker nu... Kram =D