söndag 31 augusti 2008

Saker man tar för givet


Sova……..

Att få sova en hel natt är sådant som de flesta tar för givet. Det är sällan jag får sova en hel natt utan att vakna och inte kunna somna om. När man som jag bor väldigt nära centrum och har ”promenadstråket hem från krogen” utanför sitt nästan alltid öppna fönster så är det inte givet att få sova en hel natt på helgerna. Men det tar jag med ro, alla skrål och höga sånger, bilar som varvar motorerna musiken som vrålar ur högtalarna… Det har jag ju själv valt eller hur. Att få förmånen att betala en skyhög hyra i en skabbig men charmig lägenhet (270 i takhöjd) nära centrum… Då får man ta stadsljuden…..

Men oftast är det inte utomstående störningsmoment som stör min nattsömn… Oftast är det min egen eländiga kropp som ställer till det…. Smärtan är en ständig följeslagare… Som tur är har jag en ruskigt bra naprapat som brukar ”trycka” till rygg o nacke åt mig…. Om han inte vore upptagen tror jag att jag på fullaste allvar skulle flirta med honom hejvillt….

I natt sov jag från 23.30 till 9.30!!!!!!!! Fatta, var helt groggy när jag vaknade…. Vilken lycka att få sova en hel natt och lite till… Antar att det är förkylningen som nu tagit ut sin rätt. Ljuvligt helt enkelt, sen att halva dagen försvann det tar jag lätt… Det här har varit en bra och slapp helg....

Ska fortsätta slappa hela dagen, absolut hela dagen…… Imorgon börjar allvaret igen… Då ska jag till gymmet…. Nacken och ryggen måste tränas igen….

Livet är ganska gott…..

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag har ju inte värk, det är inte det .., (frånsett händerna), men jag sover aldrig och har aldrig gjort det .,. en hel natt, utan vaknar säkert hundra gånger .., vrider och vänder mig .., byter sida .., vänder mig om igen .., tar på täcket och tar av .., det tar aldrig slut.
När jag låg på IVA och var kopplad till en massa sladdar, sa personalen att dom sällan varit med om ett sånt förfärligt pipande, för varje gång jag rörde mig, pep det i nån sladd ..-)

Att få sova en hel natt .,. ååå, vilken lycka!

Leina sa...

elisabet: Morfin är ganska bra...Då sover jag gott... Eller gym... Då sover jag oxå bra... =)