tisdag 5 augusti 2008

När man får oväntat besök


Innan vi kom fram till mor o Stig på Bäcknäs instruerade jag A-K om att min mor skulle ha bullat upp med massor av fika och att det bara var till att stoppa i sig.... Ni fikar dåligt är ständigt återkommande hos min mor... Sagt med kärlek och omsorg.

Vi hann bara komma fram till mor och knappt sätta oss tillrätta vid det väl tilltagna fikabordet så svängde A-K:s man upp på gården..... Jag går ut och hämtar honom säger min mor myndigt... Och vi skrattade för vi visste att hon inte skulle ta ett nej som svar... Han skulle oxå fika det skulle hon se till.... Inte förränn de kommer till bordet tittar jag upp och utbrister i samma ögonblick... -*M*
Framför mig står en lika förvånad gammal klasskompis från gymnasietiden i Lycksele... Vi hade gått två år på social linje, Tannbergsskolan den iskalla glasskolan som egentligen borde ha legat i Kalifornien. Istället låg den i det största kallhålet i Sverige... Lycksele. Han har ett turistföretag i Ammarnäs, jag vet för jag har läst om honom i olika tidningar.... Så kul att träffas....

Alla bara tittade på oss så vi vara tvugna att förklara hur vi kände varandra. 1980 gick vi ut så det var ett tag sen vi hade sett varandra... Den stackarn hade stannat för att fika medhavt fika på Gubbträskvägen (o vilka barndomsminnen, den hemska smala krokiga grusvägen har jag åkt många gånger som barn)... Tror ni det stoppade min mor? Nej just det.... Hon trugade o trugade... Tillslut bad han om ett glas vatten.... Gjorde sig en macka.... Tänk så liten världen är ändå.... Vi bytte @ adresser jag o A-K.... Men i allt virrvarr med auktionen och alla papper som man stoppade hit o dit.... Så har jag inte hittat hennes än... Suck... Så A-K om du läser det här, skriv till mig.... Sen åkte de iväg till Ammarnäs.... Tre veckors semester hade hon..... Sen skulle det bära av neröver igen...

Titta vad jag hittade HÄR

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland finner man, ibland tappar man bort. Tja. det är väll sådet är.

Jag blev nyligenn utmanad och antog för första gången en utmaning. Sänder dn vidare till dig.

Kolla http://enbart.blogg.se/2008/august/080806-enbart-utmaning.html

Leina sa...

=D Ja pc jag antar utmaningen.... Ska skriva på fredag... Idag gör jag annat..... Deppar och bränner foton...... =(

UllaMona sa...

Oj vad jag får hemlängtan när jag ser den sjö som jag brukade bada i som barn.

Leina sa...

ullamona: Jo det känns i hjärtat... Gäller att hitta nya sjöar....