söndag 10 augusti 2008

En utmaning som jag antagit.Detta är väll ungefär som tidigare kjedjebrev, som jag aldrig svarade på. Skillnaden är att här gör man ingen annan inatts än att uppmärksamma personer/bloggar man gillar.Så jag antar utmaningen från Peter


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
Oj, så här på semesterns sista söndag, har jag oerhört att få ihop en att-göra-lista.. Men vi gör ett försök...

1. Bara ta det lugnt.. Försöka ta det lugnt.
2. Diska och städa undan i köket så hantverkarna som kommer igen på måndag kan arbeta.
3. Läsa en bok.
4. Handla mat till middagen.
5. Blogga om min Lapplandsresa.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Neeeeeej!!!!! Jag är ju kvinnan utan lokalsinne och långtidsminne... Inte vet jag vad jag gjorde för tio år sen.... Vänta.............................

Ok, ungarna säger att 1998 var vi på vårt livs äventyr. Vi bilade ner till Paris och besökte Euro Disney. Jag vägrade att flyga ner och vara på Disney sen flyga hem och säga till ungarna. -Jaha, så har ni varit i Frankrike... För det hade de inte, vi hade varit i lilla Amerika... Men resan ner och resan hem som vi lade till Moseldalen var helt magiskt. Vilken resa.... Något sådant får jag aldrig mera uppleva... Att bila genom europa med ungarna, tälta och uppleva små äventyr varje dag... Vad jag jobbade med... Hjälp, det är här jag behöver min CV (den som är i datorn som la av häromdagen) Den finns på någon cd skiva någonstans... Men antingen var jag företagare, lärare eller projektledare inom PRIO 1. Eller alla tre.... Hektiskt liv, fyllt med stress.... Hmmmm... Så bra jag har det nu.... =)

Vilka platser har du bott på?
Här kommer ramsan...

Laisvall (Lappland)
Lycksele (Lappland)
Liberia (staden Yekepa, Afrika)
Lycksle
Umeå (Västerbotten)
Skellefteå Västerbotten)
Malå (Lappland)
Uddevalla (Bohuslän)
???????? Vem vet.....

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Arbeta mindre, kanske halvtid... Men inte sluta, jag har för bra jobb och för trevliga arbetskollegor för att ge upp jobbet helt.
2. Se till att barnen hade en tryggad framtid, ja jag med. Ge till släkt o vänner....
3. Resa mycket och till lite udda ställen.
4. Skänka pengar till organisationer.... I första hand hjälpa de som var barnsoldater i Liberia. Kanske åka dit och jobba som volentär.
5. Köpa en stuga på en klippa vid havet........ Med stor tomt och lite grannar..... Där skulle jag måla, lyssna på musik. Dricka vin i solnedgången och umgås med mina käraste vänner.....

Jag bollar utmaningen vidare till följande personer:

Eisabet
carina
matilda
moxy
panter
det mörka hotet


Gör så här:
1. Beskriv reglerna
2. Svara på alla frågorna
3. Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar.
4. Be dem läsa din blogg.
5. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du svarade och kul att läsa om er resa till Paris.

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: jag som inte gillar att var med på sån't här!

Måste man följa reglerna till punkt och pricka?

Anonym sa...

Hej Leina.

Nu har jag svarat på din utmatning. Inte förvånande att Liberia finns med hos oss båda :)

Ha en fin kväll!

Vilka goda kantareller det såg ut att vara. För många år sedan hos Moster då i Örebro plockade vi massor och hon stekte dom så ljuvligt så, känner nästan ff smaken (åtminstone den jag tror mig minnas)

Leina sa...

dmh: inte jag heller... Men tror nog du kan rucka på reglerna lite... Bara de ursprungliga står kvar.... Så gjorde pc i alla fall... =)

carina: Va roligt... Ska in o läsa på din sida.. Kom just på att jag inte bjudit in de jag valt ut...Skämms... Men du och dmh var rappa ändå... Liberia ja... Där finns det mycket att göra...

Det Mörka Hotet sa...

...vi får väl se - men jag lovar ingenting!

Leina sa...

dmh: Jag tycker om dig ändå......

Anonym sa...

Det är kul att läsa andras utmaningar, men hua vad dålig jag är på att själv skriva dem. Ska göra ett försök i veckan ändå, men jag kanske bryter mot en och annan regel.