onsdag 27 juni 2012

Håller andan


I förrgår fylde min plastpappa 80 år... Han hade undanbett sig all uppvaktning, vilket ska respekteras. Därför ringde jag igår och pratade lite med honom. Det är nackdelen med att ha flyttat så långt bort, att man inte kan sätta sig i bilen och "tvär" köra för att hälsa på släkt och vänner. Man gör inte det om det är 110 mil att köra.

Idag skiner solen, får nästan lite ångest... Vad ska jag göra? Borde vara i trädgården, borde röjja i källaren... Borde.....

Kom på att idag har jag varit ledig i en vecka, den tiden har liksom bara flytit bort i en dimma. Helt naturligt, det brukar ta minst en vecka att bli människa efter stressen som avslutningen av vårterminen innebär... Nu har veckan gått, nu ska jag fungera som vanligt är det meningen...

Var på gymmet på sjukgymnastiken igår, måste försöka träna bort det onda i höften. Det kändes riktigt, riktigt skönt att få ta i så att svetten forsar fram.

-Ta inte i för mycket nu.... Sa sjukgymnasten Linnéa med en rynka mellan ögonbrynen... Suck, hon har naturligtvis rätt. Tar lätt i för mycket, tror att jag är duktigare än jag är... Ville träna 4 gng/veckan... Så höjde hon ögonbrynen och konstaterade lite torrt... -Jag tänker mig två gånger i veckan, kanske tre... Om en stund när du tränat upp dig...

Hmmmmm..... Tur att jag har motionscykeln hemma som jag kan träna på. Vi turas om jag och sonen att sitta på den medan det är något bra på tv:n, då glömmer man bort tiden....

Lönen har kommit idag.... Och ingen bil har jag (inga bilnycklar) så att jag kan susa iväg till Torp för att bränna lite pengar... Vilken tur jag har...

Inga kommentarer: