lördag 30 juni 2012

Hektiska två dagar


Vi börjar med gårdagen.... Fick så äntligen det efterlängtade samtalet från Hedin bil.... Min bilnyckel har kommit... LYCKA!!!! Det är inte långt att gå, tyckte sonen, du hoppar av vid industriområdet innan rondellen sen går du bara till området... Jo tjena... Det låg l ä n g s t bort... Det är bra med motion, repeterade jag för mig själv medan jag gick med ett paraply i handen, ifall att. Hade en enorm tur, när jag kom till busshållplatsen visade det sig att jag bara behövde vänta 7 min på bussen, kunde lika gärna ha varit 1 timme..... Gissa om jag var nervös när jag  skulle prova om nyckeln passade.....


Sen åkte jag till Uddevalla med sonen... Storhandlade på Willys sen sätta upp den fina bilden på E när han trycker ansiktet mot glasrutan... Varje gång jag (eller en kompis) åker till Uddevalla åker bilden upp på glasrutan i hans trappuppgång... =D  Fick ett telefonsamtal igår... VAD HAR DU GJORT????

Ler med hela anstoket.... 

Åkte till Torp för att titta på en tv... Min 27 tums tjocktv tjuter säger barnen... Jag som är en gammal tant hör det inte lika tydligt som de... Men de rear ut tv apparater nu och i vanliga fall så väntar man tills tv:n går sönder och då är det inte rea... Blev en 42 tums Panasonic.... Gisses så STOR den ser ut i mitt lilla vardagsrum...

 I torsdag följde jag kollegan K som undrat om jag kunde ställa upp i en liten teaterföreställning på Galgbacken... Jag behövde inte prata... Det är Anna Andersdotter som skall halshuggas för mord på sitt barn.... Det hela utspelar sig på 1600-talet och är en sann historia...

 Här försöker de få till rätt ljud.... Ljudet av en yxa som går genom en hals. Vi konstaterade att ingen av oss visste hur det lät... Kom på att jag har skivan av Jailbird singers... I låten mördarAnders så hör man ett TJOFF ljud i slutet... Fick ingen respons... Men tillslut så fick de till ett ljud som vi tyckte kunde funka....

 Det huvudlösa liket som skall transporteras vidare... Berättar mer senare... =)

 Åt vilket håll skall stupstocken stå???

Där till höger ska jag stå och täcka för så att man inte ser halshuggningen...


Idag ser huset på kullen inte ut så här... Idag är det mulet, sonen spelar tv-spel, jag bloggar... snart ska jag städa... Sen så har vi köpt olidligt många filmer samt en del tv-serier... Så det gör inte så mycket att solen lyser med sin frånvaro.... Idag är det lördag... Idag ska jag ta det lugnt...

Inga kommentarer: