måndag 25 juni 2012

Idag.... Vet jag inte

Vad jag ska göra.... Men igår besökte jag SIBA för att köpa/titta på/beställa en tv. Min lilla, fina grå tjock tv som jag har haft i många, många år... -Hör du inte hur tv:n tjuter säger sonen titt som tätt. En fördel med att bli gammal, man hör inte de höga tonerna. Fast ska jag erkänna så hör jag dem numer också alltså.... jag behöver en ny tv.

Har man inte bil så är det inte en lätt sak att köpa tv. Enligt SIBA på nätet hade de en kostnadsfri leveransalternativ. Om man beställer på nätet visade det sig... Suck!!!

Det började inte så bra, bussen från Kungshamn var 30 min sen. När bussen väl kom pekade den bakåt och jag såg att den var knökfull. Den andra bussen tittade bara på kvinnan som stod bredvid mig på hållplatsen när hon med handen visade kommer det en buss bakom dig (vi har handsignaler till chaufförerna och de har till oss så man vet)... Den chauffören stirrade tomt och vände bort huvudet. Så där stod vi och visste inte om det skulle komma någon buss efter eller om vi skulle vänta ytterligare 30 (minst) minuter på nästa ordinarie buss. Men det dök upp en x-tra buss... Västtrafik borde ha kunnat räkna ut att söndagen efter midsommar skall MÅNGA åka buss från Smögen/Kungshamn....

Besökte SIBA, träffade gamla kollegan J vilket var kul. sen lokalbuss till Torp som regniga söndagar befolkas av halva Bohuslän... Vänta en timme på bussen hem, hungrig men alla mat/fikaställen hade 20 pers köer... Naturligtvis var bussen hem 10 min sen, till råga på allt så väntade han in en buss (vilket var snällt iofs) i 20 min...

En trött Leina kom hem, bytte kläder och lade sig på soffan.... Ska vi beställa pizza? Frågade den förkylde sonen. Japp, det här var en av de två gångerna per år som det var läge att beställa pizza...

Jag vill kunna köra min bil igen, livet blir så bökigt annars...

Ingen tv blev det.....

Inga kommentarer: