fredag 28 juni 2013

Lönedag....


Spenderade större dagen på Torp med kollegan C. Köpte en MASSA bra att ha saker, sånt jag funderat på att köpa men glömt... Hittade också en födelsedagspresent till sonen som jag skall ta med mig när jag besöker honom. Naturligtvis kan jag inte skriva vad jag har köpt... =D Jag brukar inte köpa mycket kläder, men igår hittade jag en härlig (grön) sommarklänning som hängde på stället "KLÄNNINGAR 399 kr" Provade och tänk... Min byst rymdes och så brukar det inte vara... 400 kr för en klänning, inte farligt alls... Döm av min förvåning när kassörskan glatt säger... Det blir 899 kr! ????? VA!!!! Överlade snabbt med mig själv och kom fram till att jag verkligen ville ha klänningen så jag betalade, tog påsen och var glad ändå... Köpte även en sladdlös mus till datorn, musen jag hade fungerade ibland, nästan inte ens det... Höll på att bli galen av att klicka och klicka och klicka utan att det hände något... Nu blir jag förvånad varje gång jag klickar och det händer något...  Fikat på IKEA gick på 12 kr... Lagom efter köpruschen på Torp... Bra med  Family kort.... Kollegan som inte hade ett dylikt kort fick betala mer... Nu har hon ett Family kort... =D


Min soffa, jag vill verkligen, verkligen ha den... Skinn, vit, skön.... Bara 22 000 kr... Den ligger på min att spara till lista... Måste bara mäta och se om den passar in i mitt lilla vardagsrum...


ÄNTLIGEN!!!!  Har funderat länge på att införskaffa en sån här tingest... Åt lunch på Subway, var duktig och tog ett äpple istället för chipspåse eller kaka (som ingår). Var tvungen att testa när jag kom hem... Tingesten inte bara skalar... Den kärnar ur och SKIVAR! Men förstå så mycket enklare mitt äppelchutnytillverkarliv kommer att bli nu... Äpplet som skivades i tunna skivor var dessutom väldigt gott... Idag skall jag, om det blåser och om solen skiner tillräckligt kanske, kanske kunna klippa lite gräsmatta. Jag skall sy ett kuddöverdrag av tyget jag köpte på IKEA, fixa en blus och klippa itu en fyrkantig matta VOILA!!! Plötsligt har jag två mattor att ha bredvid sängen istället... =)

Inga kommentarer: