måndag 17 juni 2013

Plötsligt bara händer det....


Har funderat ett tag nu om jag inte borde köpa en billig bil... Igår fick jag tips om en bil, efter lite kontakt med försäljaren så bestämde jag mig för att åka och titta på den... Kompisen T mötte upp på Torp och följde mig till byn där lite söder om Uddevalla.

Jag kan ingenting om bilar, absolut ingenting... Så det är tvunget att ha med sig någon som kan någonting om dessa fordon... Det slutade med att jag numera är ägare till en pensionerad polisbil... Ganska häftigt men lite bökigt när någon vill in i baksätet... Centrallåset låser bara upp framdörrarna och skuffen... Bakdörrarna är låsta och låsknappen sitter längst in. Det ska nämligen inte vara lätt för bovar att sticka in handen och släppa ut kompanjoner. Men det medför att för att ta sig in i min bil i baksätet så måste man kräla in för att låsa upp dörrarna... Det gäller för den som skall åka med att vara liten och smidig...

Tur att det är jag som skall köra och inte kräla omkring där i baksätet... =D

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, jag tänker i alla fall sitta där framme ,-)

Leina sa...

Ha ha ha ha Elisabet.... =D Jag med... Men nu kan jag "vållgästa" er när jag vill.... =D