torsdag 20 juni 2013

Strålande sol och varmt

(Fördelen med mitt nuvarande tillstånd är att jag slipper klippa gräsmattan.... )

Dagen började som en grå mulen dag... Jag spenderade förmiddagen i soffan lite loj... Funderade på när solen som de lovat skulle dyka upp... Det gjorde den, världen lystes upp, det gjorde inte jag.... Jag låg kvar i soffan trött och med väldigt ont i halsen. Dottern skickade ett sms där hon undrade vad jag skulle göra på midsommarafton...

"Titta på regnet utanför fönstret", svarade jag... Hon ville titta på regnet tillsammans med mig. Hon ringde efter en stund, hon var också lite lätt förkyld precis som jag och orkade inte med midsommarfirande med kompisar. Vi kom överens om att palmbutter med massor av vitlök och hotpepper var den bästa midsommaraftons maten när man var i vårt läge. Dagens utflykt bestod i att köra ner till centrum för att köpa fryst kycklingfilé som måste tina.....

Sen när jag kom hem igen kröp jag upp i soffan och somnade.... Nu är jag vaken... Vill helst sova...

Imorgon är det midsommarafton och det kommer att bli en lyckad dag... Två förkylda kommer att krypa upp i var sin del av soffan och mysa...

Utanför kommer regnet att falla ner... Allt enligt väderprognosen i tv 4.

Inga kommentarer: