söndag 16 juni 2013

Sitter och myser i huset på höjden


Himlen är mörk, det har just dragit förbi ett hiskeligt åskoväder. Inte lika häftigt som igår, men värmen har den tagit med sig 15,7 grader visar termometern just nu. 21,30 vaknade jag till i soffan... Insåg att det var lika bra att gå upp och lägga sig.

Tyckte jag hörde ett muller, var lite osäker så jag drog ut kontakterna till sånt jag är extra rädd om. När jag lade mig för att läsa i min sköna säng började regnet fullkomligt ösa ner. Sen small det närmare och närmare kom knallarna... Sen lystes himlen upp och två sekunder senare small det ordentligt följt av ett muller som aldrig tycktes ta slut. Sängen vibrerade till, lite läskigt var det allt... Försökte tänka var jag lagt kläder som jag snabbt skulle få på mig ifall.... Kajsa låg tryggt på mina ben och sov obekymrat.

Men som det brukar vara drog det fort förbi och regnet avtog gradvis. Jag sov gott hela natten vilket jag borde göra efter min maratonjobbarvecka.... Plus att jag hade klippt delar av gräsmattan igår, de delar som inte gärna låter sig klippas. Men eftersom jag är vädur är jag envisare än synden så klippt blev det.

Skrattade för mig själv när jag burdust bestämde mig för att INTE fota... Jag funderade nämligen på att fota gatan som bildats där jag forcerat fram med gräsklipparen kontra det som var oklippt. Bara för att ni skulle förstå vilken bragd jag genomförde igår. Gräset (och annat grönt) var högt, jättehögt, nådde över mina knän... =D

Idag skall jag k a n s k e titta på en bil som jag är spekulant på. Kanske.... Vi får se....

Inga kommentarer: