lördag 1 september 2007

Lugn stilla lördag


Lördag, helt slut efter en ganska så körig vecka….. Började med att jag fick en halv lön och räkningar för 1000 kr mer än lönen… TJO HOOOO!!!!!!!!!!!! Det är ferielönerna som spökar, enligt lönekontoren i Malå och Uddevalla så har jag fått rätt lön. Har lite svårt att få ihop att om jag byter jobb mitt i ett läsår så försvinner en halv lön helt spårlöst????? Allt ordnar sig, får använda sparade pengar men ändå, det känns tungt…

Sen var det körigt på jobbet med elever som försöker skapa hierarkier. Många tunga samtal hem till föräldrarna. Men eftersom det är sjuor så tycker jag o min klassföreståndarkollega att det är lika bra att mota Olle i grinden. Få se om det hjälper annars får vi skjuta med tyngre artilleri…. Men nu är det helg…. Äntligen…. Bakar kakor (gissa vem som skall ha måndagsfikat? Precis hon som inga pengar har.) Fudgkakor och mutagenkakor…. Supergott, sen får de en äppelpaj och mackor, det får banne mig räcka.

En sak upptäckte jag idag, nej två saker….
1. 10-kampare har gudomligt vackra kroppar…
2. Jag kan ha pappas gamla motorcykel skinnjacka. Den har jag inte fått på mig på många, många år….

Eftersom jag inte har någon våg så vet jag inte hur mycket jag gått ner men ca: 25 kg tror jag… Från storlek 54 till storlek 44 i alla fall och mina ”små” byxor i storlek 44 är lite för stor i midjan och runt stussen…. Ha ha!!!! Målet är storl. 38. Borde bli bra till mina 175 cm… Kanske om 1 år har jag lyckats nå det målet. KANSKE…..

USA vann stafetten 4X100 m, gillar att se dem springa. Det är så explosivt, kraftfullt… Antagligen för att jag aldrig i mitt liv kommer att kunna prestera en sådan urkraft själv. Däremot ser jag alldeles för lite från Osaka, hinner inte med, glömmer bort, är för trött. Fast jag älskar att se friidrott….

Idag lagar dottern mat, varm laxsallad… Mums….

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

FANTASTISKT BRA GJORT Leina!!!

Du inspirerar mig!

Leina sa...

elisabet: Tack, nämnde jag att jag skall dricka ett glas vitt vin till salladen oxå... Mmmmmmm......

Visionary soul sa...

Tänkte just skriva: "ja, HAR du slutat skriva på nätet??", när det dök upp två sprillans nya inlägg! :-) Så trevligt! :-)

Mutagenkakor?? Det låter... livsfarligt? ;-)

Härlig blandning, av de två saker du upptäckte idag... :-)

Och så håller jag med Elisabet - wow, otroligt bra gjort - 25 kilo?? Det är ju massor - imponerande! Hoppas att du mår bra av det! :-)

Ha en fin lördagkväll.

Leina sa...

vs: Jag har haft en historiskt körig vecka. Känner mig helt tom..... Mutagenkakor... Världens godaste, skall lägga ut receptet när jag fotat dem. Det är helt enkelt päronbeskvier. När sonen var liten var det Teenage mutant ninja turtles på modet. De förvandlades av grön mutagen och smörkrämen emellan är knallgrön. Så han konstaterade häpet att. -Mamma har du gjort mutagenkakor. Efter det heter de så. =)

Anonym sa...

Bra jobbat! Vi är lika långa du och jag, och jag är då verkligen ingen 38. Inte ens om ett år, ha ha.