söndag 23 september 2007

KG Nilsson och sonen

Jag och sonen besökte Bohusläns museum igår. Det skulle vara en vernissage om samtida kinesisk konst. Vi var en timme för tidigt visade det sig. Tiden fördrev vi med att titta på textil konst och basutställningen (igen). Man upptäcker alltid något nytt, den här gången satt jag och lyssnade på Ingrids berättelse, hon som var gift med kung Erik.... Ni vet.... Sen tog vi en kaffekopp och en kaka, upptäckte till min förtjusning att tavlan på väggen i caféet var gjord av KG Nilsson.....

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Var ligger Bohusläns museum?
I Uddevalla eller Göteborg?

Elisabet. sa...

Googlade (snygg hemsida) på ovan nämnda ord och såg .. jahaja .. Uddevalla.

Det ska jag besöka när jag hälsar på er.

Leina sa...

elisabet: Bra kvinna reder sig själv... Ja, det tycker jag, att du ska besöka Bohusläns museum med mig.