onsdag 19 september 2007

Mörker o kyla

Pratade med "hon som bor i buschen" häromdagen.... De hade snö. He he he he!!!!!! Skrockar hon som flyttat söderut lite elakt. Fast hösten har anlänt till västkusten med. När jag stiger upp är det kolsvart ute och gräset var täckt av frost i morse. Luften kändes krispig och sval att andas, vilket jag inte finner allt för otrevligt utan det känns friskt och fräscht. Våra nior är på prao vilket innebär att jag har en väldigt "tunn" vecka.... Fast de hålen har jag fort fyllt med inskrivningssamtal med 16 elever och föräldrar á 30 min 3 auskultations timmar hos en kollega som har åk 3 samt div träffar med rektor och kollegor... Jag är helt slut när jag kommer hem på kvällen orkar knappt laga mat. Ska det vara så här? Nej, det ska det inte vara...

En vecka kvar till lön =D

Har kontaktat svenska skolan i Fuengirola, vi var varmt välkomna dit. Det börjar närma sig...

Nä, tillbaka till allvaret..... Ha de gott....

8 kommentarer:

Visionary soul sa...

Nejmennejmen... vad har du för spännande planer?? Ska du bli utlandssvensk, eller? Har du berättat om det fast jag missat det? Berätta, berätta! :-)

Leina sa...

vs: Om det vore så väl.... Suck! Jag har helt fel yrke, jag är bildlärare. Tro mig vi står inte högt i kurs för utlandsjobb. Mitt arbetslag har skrapat ihop pengar och skall göra en studieresa till Fuengirola/Malaga. Både jobb o nöje. Ser fram emot det, måste bara skaffa ett nytt pass.... Fattig som jag är måste jag vänta på nästa lön. Så det var inte så spännande tyvärr...

Det Mörka Hotet sa...

Trodde jag behärskade svenskan, men icke: vad betyder "auskultation"?
Jag har aldrig hört det förut!


DMH/Samuel


PS Måhända är jag delvis ursäktad då jag bytt språk tre gånger i mitt liv: urdu-svenska-engelska-svenska. DS

Leina sa...

dmh: Jag är miljöskadad... Besöka o studera.... Jag är hos en massa småttingar som går i åk 3. Det är för att vi ska lära känna hela skolan och inte bli insnöade på bara vårt område. Hur kul som helst.

Anonym sa...

Tigerkaxman was here!

Leina sa...

Tigerkaxman: I know.... I saw you....

Visionary soul sa...

Men det låter ju ändå som något roligt! :-) Det kan väl bli spännande, även om det inte är så omfattande som jag trodde? Det blir säkert jättebra, skönt, miljöombyte...

Leina sa...

vs: =D Ja det ska bli hur härligt som helst.... Fast jag har fortfarande inget pass.... Oooops!