torsdag 20 september 2007

Oåterkalleligen höst


5.45 stiger jag upp…. Ute är det mörkt, jag smyger runt i lägenheten som en vålnad, tyst för att inte väcka ungarna. Stillheten är som balsam runt själen, tror att jag behöver det med det jobb jag har. Ljud hela tiden, i klassrummet, i korridorerna och i lärarrummet. Eftersom jag numera inte tycks lyckas med att komma hem i tid (inskrivningssamtal m föräldrar) tar dagen slut alldeles för fort.

Fick nästan panik när jag insåg att det är torsdag idag, var tog den här veckan vägen? Vet inte vad som händer i världen, hinner inte läsa tidningen på jobbet, ser inte nyheterna på tv….. Lever i min egna lilla bubbla. Vet inte vad jag väntar på, livet?

=D

I helgen m å s t e jag börja få upp saker på väggen….. Måste!!!

Kom på att det bara är 4 veckor tills vi åker till Spanien.

Ute faller skymningen snabbt på snart är det mörkt, står i mitt sovrumsfönster och tittar mot det gula huset på kullen, där skulle jag kunna bo…..

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Höstigt här med.
Jag sover med öppet ovan-fönster, men måste ha dubbla täcken ibland.

Just nu viner vinden så man kan tro att man befinner sig på Nordpolen.

Leina sa...

elisabet: Jag sover med fönstret aningens på glänt. I natt regande det så jag trodde fönsterrutorna skulle gå sönder...