lördag 8 september 2007

Lätt svimmfärdig

Idag var det sonens tur att göra lördags middag. Fransk köttgryta, mums….. Kött, lök och champinjoner kokt i vin till det hade han gjort en rustik potatisgratäng… Som vi åt, till drack vi ur vinet som inte hamnade i grytan. Gott vin, inköpt i Helsingör förra sommaren. När vi vilat en stund inmundigade vi den ursinnigt goda äppelpajen… Lördag ni vet, fast nu blir jag lite orolig att mina numera för stora byxor skall bli tajta igen…. Fast kanske inte…. Nu ska jag lägga mig o vila i soffan. Tur att jag bara fuskar på lördagar, ;)

3 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Så himla imponerad jag blir av dig och din familj: ni verkar ju kunna allting!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Tack, men nej vi kan inte allt. Receptet tog han ur en mattidning som han fick av dottern. Igår fick jag en mattidning av sonen..... Glöggspeciela, gissa om han log stort. Men jag gillar ju utmaningar så det blir nog bra. Vad kan vi inte? Få ordning i lägenheten. Det står fortfarande kartonger på golvet och alla skåp som skall hängas upp likaså. SUCK!

Det Mörka Hotet sa...

Spelar ingen roll - om ni har kartonger här och var i ert hem - jag tycker ni verkar vara en härlig familj med massor av go och färdigheter!


DMH/Samuel