tisdag 29 januari 2008

Jo jag längtar efter sommaren


Så här känner jag mig nu... Frusen och kall... Ute är det skitväder, i söndags var det stråååålande sol och jag tog en långpromenad till Gustavsberg och tillbaka. Det slog mig att det var som slutet av maj, början av juni hemma... Varmt och gott, ljumma vindar mot kinden. Men det höll dig bara en dag.... Idag var det åter dags att frisera sonen... Det är inte klokt hur långhårig han blir det ser ut som en mindre mopps där på golvet när vi är klara.... Han vill se proper ut imorgon då han skall på anställningsintervju. Spännande värre, det är Gardemoen som söker folk... Japp i Oslo, det gäller att våga... Han är modig sonen... Dottern har redan fixat sig ett kvällsjobb i Göteborg, hon ringer till folk och försöker övertyga dem att skänka pengar till ett skolprojekt i Afrika (det är ett 90 nummer). Kände mitt ansvar som mor och skulle peppa henne innan hon for... -Du vet väll att de flesta är som mig... De säger bara... NEJ JAG ÄR INTE INTRESSERAD!!! Och slänger på luren (ha ha ha ja inte du Elisabet)... Dottern tittade på mig och log stort.. Jo hon visste vad hon hade att vänta sig... När hon jobbat ett tag fick hon en ny lista, med "bättre" nummer... Och vips gick det mycket bättre... Men hon gör det bra som åker till Gbg hela söndagen och sen måndag kväll.... Men vad gör man inte för en extra slant... Hmmm Kanske jag med skulle..... NEj!!!! Jag jobbar nog....

Nya bevingade ord från sonen... Han som myntat begreppet "Man skall inte ha axlarna på bordet". "Städer i södra Sverige, jag vet att de finns men inte var de ligger" och nu kom "Man ska inte ha mat i mun när man äter"... Det ni.....

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och här sitter jag med kappan på mig och dricker morgonkaffe och mumsar på ännu ljummet bröd från Möllers .... hurven och frusen.

Visionary soul sa...

*skrattar*... Tack för bevingade ord från sonen, jag håller med honom på alla punkter... ;-)

Det låter som om saker och ting går på rätt håll för dig ändå! :-) Duktiga barn du har, hoppas att sonen får det där jobbet! :-)

Vi har ca 4 minus idag, det klarnar upp och snön som inte smälte bort helt igår är vacker... jag tycker nog att det kan få vara vinter ett tag till. Fast ljust, samtidigt.

Ha det fint, håll värmen under filten och jobba INTE mer än du redan gör! :-) Kram på dig.

Visionary soul sa...

Glömde säga att jag tror att sonen skulle kunna försörja sig om han tog patent på det sista av de bevingade uttrycken, det fungerar nog allra bäst av alla bantningsmetoder som någon kommit på, någonsin! ;-)

Leina sa...

elisabet: Låter mysigt... Ja inte hurven... =)
vs: Inte fick sonen jobbet... De hade glömt skriva i annonsen att man var tvungen att ha körkort och bil... ??? Sonen skrockar förtjust åt ditt sista inlägg.... =D

Gunilla sa...

Lämnar ett litet avtryck, kul att hitta en bloggare från Uddevalla:)
Läser här ett par gånger i veckan, du skriver underhållande.
Jag gillar din sons uttryck om städerna i södra Sverige. Det låter som mina döttrar kunde sagt det.
/
Gunilla

Leina sa...

gunilla: Hej, välkommen och tack! Roligt att du gillar mina "texter". Japp, sonen kan vara finurlig... Fast det inte är meningen alla gånger...