måndag 7 januari 2008

När Leina gör som Teo Härén säger.......

Så är första arbetsdagen avklarad….. Började 11.00 (ja ni fattar ju kanske att fröken, fröken var mycket tidigare än så på jobbet). Sökte efter kalendariet i sinne…. Hittade det inte under några omständigheter…. Varför? Det finns inte… MEN HALLÅ!!!!!!!!!! Eleverna kommer imorgon. Att vi ska vara stresståliga, kunna koka soppa på en spik och alltid vara på ett strålande humör vet jag att de flesta tycker att man kan kräva av en lärare…

Frågade rektorn på ett möte vi hade idag var kalendariet var…. I hans dator, det kom ändringar hela tiden????? Han lovade gå och skicka iväg det direkt…. Öhhhhh! Det glömde han nog, för i min e-post låda finns inget brev från honom. Men i hans finns ett brev från mig som förklarar hur svårt det är att göra planeringar utan verktyg…. Nå, eftersom jag är duktig, stresstålig, kan koka soppa på en spik, ja o allt det där ni vet så har jag ikväll suttit och gjort planeringarna för de 4 niorna ändå…. Alltså planeringsmallen som de själva skall fylla i…. De är inte korrekta men just nu skiter jag fullständigt i det…. Vilka som blir lidande…. Eleverna förståss…

Mellan 17.00-19.00 var vi i Agnebergshallen och lyssnade på vår nya områdeschef. BoU-chef heter det i Malå… Ni vet han som tycker att jag är lat och elak =) . (Nej jag vet att du inte tycker det…. ) Hon verkar helt ok. Sen lyssnade vi på Teo Härén… Det var andra gången jag lyssnade på honom och hans bror Fredrik har jag lyssnat på flera gånger också…. De är bra, roliga att lyssna på, ger mig alltid tankar som börjar snurra…. Eftersom Teo tycker att man skall ifrågasätta allt så…. Ja ni kan kanske förstå hur mitt brev till rektorn såg ut…. =D Jag refererade till Teo och hans uppmaning att alltid ifrågasätta allt….

Undra just hur det kommer att gå för mig i löneförhandlingen….

4 kommentarer:

Anonym sa...

Leina, du får använda dig av Teo även under löneförhandlingen som argument ;)

God fortsättning på nya året.

Off-topic:
1. En undran, gick det bra alls med länkarna du fick med idéer till Palmbutter införskaffning? Om du får napp, skvallra gärna och får du inte napp så kan jag köpa i stan och skicka ner.

2. Har du anmält dig till Gävle, om inte skall du åka dit? Tänkte på Reunion alltså.

Dina elever klarar sig säkert bra med tanke på att du grejat i reserv.

Ingela sa...

Det går väl som för mej, jag använde mej av Bloggblads fina deklaration och förklarade att jag inte behöver så mycket arbete. Huvudsaken är att man har en jämn inkomst och fikaraster.

Nästa år får jag nog tänka ut ett annat upplägg...

Anonym sa...

Lite nyfiken på vilken skola du jobbar? Vi bor ju ändå i samma stad... ;-)
Ha en bra första dag med eleverna!!!
//Jessica

Leina sa...

Förlåt! Det tog en liten stund att svara.... Det har varit en sinnessjuk vecka...

carina: Vet om Taj Mahal, det är där jag brukar handla... Alltid en andledning att åka till hufvudstaden.... Gävle... Hjälpas, har nog anmält mig men inte betalat kommer jag på nu.... Får kolla upp....

ingela: Gud! Jag är värdelös att löneförhandla.... En gång satt jag o Egon, jag visste hur budgeten såg up på jobbet jag sökte så jag begärde vad jag visste var på smärtgränsen... Han tittade på mig och suckade... Sen sa han -Du får 500 kr till.... Nästa gång vi förhandlade samma sak.... Suck!

jessica: Vill inte riktigt lämna ut namnet här.... Men olyckan med eleven och smällaren borde ge dig en ledtråd... Samt att skolan inte ligger i centrala Uddevalla utan en bit norröver.... Annars får du skriva på min e-post så kan jag tala om det den vägen... =)