söndag 20 januari 2008

Söndag och ute blåser det en liten aning….


Vilken tur att det var söndag idag… Ni vet man skall helga vilodagen… Det har jag verkligen gjort. Åt frukost först vid niosnåret, det är seeeent. Sen satt jag vid datorn, tillslut gick jag in för att se söndagsmorgonsprogrammet på 4:an. Till sonens stora förtret (han sover i vardagsrummet). Men, men, det får han leva med. Natten mellan fredag och lördag sov jag väldigt lite. Vaknade runt 4 sen var det totalkört, det blåste så att fönsterrutorna skallrade. Det ven och tjöt som om huset skulle rämna. Huset står kvar men jag tror banne mig att det lutar ännu mer. Tog en tur till Stenungsund och hälsade på en bekant som har en Grand Danois och tre katter…. Det var roligt, väl hemma blev det den alltid lika goda citronkycklinge. Kvällen blev slapp, framför tv:n softade under yllefilten. Såg sista ”Stjärnorna på slottet” det var riktigt roligt, gillar Stormare…. Idag skulle jag se ”vintersport” hela dagen. Jo tjena! Somnade när ungefär fjärde åkaren susade nerför pisten i damernas super-G.. Vaknade två timmar senare…. TVÅ timmar senare, fatta… Jag har kokat starkt kaffe, varit ute och handlat, duschat…. Fortfarande tröttast…. Men jag fick brev idag, brev som gjorde mig glad…. Nu orkar jag inte skriva mer… Ute blåser det lite lagomt.

Inga kommentarer: