tisdag 1 januari 2008

Storslagna planer för Nyårsafton

Min lägenhet är charmig M E N det finns vissa irritationsmoment, förutom att den lutar så att man tror att man är på ett skepp som rullar när man går omkring i den så har jag ett minimalt kök. Inte anpassat för matlagning.... DET är mycket irriterande...
Min plan var att ha diverse skaldjur, vitlökskokta musslor, havskräftor, räkor, hummer... Kanske ngt mera spännande.... När jag ursinnigt trött (har snott på dygnet) cyklade till ICA (där fiskhandlaren håller till) fantiserade jag om allt gott jag skulle köpa.... Eftersom jag masat mig upp strax före 10 så var det inte så många före mig i kön till feskehandlarn.... Vad som fanns....
Svensk nykokt hummer 730 kr/kg, amerikansk nykokt hummer 320 kr/kg, färska räkor 189 kr/kg.... Plus diverse fisk.... Vad jag köpte, 1 ½ kg räkor + den ursinnigt goda räkröran.... Inga musslor inga havskräftor.... Hummer hade jag inte råd med.... till det gjorde sonen en guacamole och jag en romröra... Tänkte i ett svagt ögonblick inhandla Kalix löjrom i ett infall av hemlängtan, men besinnade mig... Men den är god.... Ursinnigt god... Det får bli någon annan gång.... När jag har något att fira....

Inga kommentarer: