fredag 18 januari 2008

Kommer ihåg stormen Per…..

(Pratade med "hon som bor i bushen" igår. Det snöade så mycket att hon inte hade någon tv. Ja förutom kanla 5. Parabolen av avborstad men det var så mycket snöflingor virvlandes i luften att tv-signalerna inte tog sig igenom. I Uddevalla är det gröna gräsmattor)


I natt skall det blåsa upp igen, 30 sek.m…. Var tvungen att fråga mina kollegor på fredagsfikat vad det innebar…. Om man har bott stora delar av sitt liv i södra Lapplands inland så är det inte så lätt att veta hur allvarligt det är när det blåser här nere… Ja, ja det kunde blåsa riktigt hemskt där uppe också…
Kommer ihåg en natt jag sov men han jag var gift med hörde ett helvetiskt brak…. Rusade ner…. Innerglaset i vårt STORA fönster i vardagsrummet låg utspritt i soffan och på golvet i hela rummet…. Eftersom vi hade två katter och två småbarn så var han tvungen att ta hand om allt genast….. Han plockade och plockade…. Tillslut dammsög han hela rummet, kontoret och matsalen för att vara på den säkra sidan….. På övervåningen låg Leina och sov sin skönhetssömn….

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Och jag kommer ihåg när vårt garagetak lyfte i nån storm ... hade inte mannen som du var gift med kommit till undsättning och hjälpt mig, vete sjutton hur det hade gått ...

Leina sa...

elisabet: undra om det var samma storm som knäckte innerfönstret i vårt vardagsrumm... HUA!