fredag 4 januari 2008

Med risk för eget liv


Har jag idag köpt en "dunk" vitt vin från Sydafrika...... Men känner inte av något gift än så länge... Idag gjorde jag min överjordikt goda fisk och skaldjursgryta.... Mmmmmm..... En av fördelarna av att bo på Västkusten.... Buljongen hade jag kokat tidigare av de 1 ½ kg färska räkorna från nyårsafton. Ingen annanstans kan man köpa så gooooda stora musslor, i plastburk... Inte metall.... Som på ICA Kvantum. Slutar här, måste gå o smälta maten i ryggläge på soffan.... Med ett X-tra glas vitt vin från Sydafrika................

4 kommentarer:

Lena sa...

Men du... skriva om en överjordisk god gryta och inte skriva receptet...! ;)

Leina sa...

panter: Förlåt, har försoffat mig... För mycket ledighet du vet... =) Nu har jag sonat mina synder....

Elisabet. sa...

Men oj .., den måste vi äta när jag kommer och hälsar på dig ..-)

Leina sa...

elisabet: Absolut, kom snart...=)