söndag 25 mars 2007

Bara en massa bilder

När vi var klara på museet åkte vi ut påTorp, mest för att fördriva lite tid och för att få något i magen.... Det visade sig att hela Uddevalla var på Torp inklusive dem vi spenderat förmiddagen med....
När vi lessnat på Torp åkte vi ner till stan för att fota.... Jag pekade på Kyrktornet och sa.. -Ser du kyrkan? -Ja tyckte dottern lite frågande... -Det är inte kyrkan, det är klocktornet, kyrkan är där, på andra sidan vägen... Sa jag samtidigt som jag riktade om handen och pekade på en bygnad som man inte såg. Dit gick vi för att fota, upp till kloktornet och sedan ner till kyrkan.....




















Kyrkan



Klocktornet












Sen gick vi upp till ett bostadsområde ovanför huset där jag bor, det är trångt och smala vägar, gamla små hus och samt nya flådiga hus. Utsikten är helt fantastisk.

Det här är sånt som är så läckert med Uddevalla.... Gammalt och nytt bredvid varandra.

I det här lilla vita huset vill jag bo...... Lagomt stort, nära centrum och helt otroligt charmigt.


Där nere kan man se huset som jag bor i just nu....












2 kommentarer:

Leina sa...

Vilket sinnessjukt tomrum det blev???????

Leina sa...

Ha! Jag fixade det....