lördag 17 mars 2007

Längtar till sommaren


Då kan man dricka rosé vin med mycket is varma sommarkvällar......
Igår var vi på afterwork, det är lite segt idag....... Jag vet att det inte är någon j ä t t e bra idé att börja dricka på fastande mage.... Ingen bra idé alls. Men allt går, vi satt på Harrys och drack lite innan vi for hem till några bekanta till de som just kommit hem från Mexico. Bussresan gick väll an men när de sen började gå på smala mörka leriga småvägar var det inte kul längre. Dels för att min nackskada i kombination med mörker gör att jag inte riktigt kan hålla balansen, dels för att jag hade höga smala klackar... Nej jag hade rakt inte druckit för mycket vin... =D Sen blåste det kraftigt och regnade lite lätt. Gissa vem som såg ut som en tvättbjörn när vi kom fram... Prexis moi!
Hon bjöd på en vansinnigt god thaisoppa med kyckling.... Vilket var välbehövligt i magen. Många drinkar och skratt senare skulle vi gå hem, den här gången gick vi en betydligt enklare väg och regnet hade gett med sig så den promenaden var betydligt trevligare. Klockan tre var jag hemma, skorna såg rent för dj"¤#%lig ut, leriga och blöta de blir sig nog aldrig lik mer. Riktigt frisk är jag nog inte eftersom jag vaknade klockan sex och var klarvaken....
Nu är jag lite pömsig......

Inga kommentarer: