fredag 30 mars 2007

Äventyr






















Inne i den gigantiska och underbart svala Universeum hittade vi en massa elever som redan var där och snällt väntade på oss. Först fick vi en ingående information om vad Universeum var och hur det var uppbyggt. Längst upp var "Vattnets väg" som var ett litet miniatyr Sverige med ett sameviste överst... Där fanns oxå ett "lasso" gympaläraren tyckte att jag som var från Lappland skulle visa upp mina färdigheter.... Första gången missade jag (hade tagit upp på tok för mycket rep) men andra blev en stjärnträff och med ett enda ryck fick jag fast honom runt benen.... Som belöning fick jag en kram, inte illa.... Vi fortsatte ner till vattentankarna som var fyllda med diverse fiskar.... Det var kul att gå där det kändes fläckvis som om man var under vattenytan. Sen att jag i mörkret hade problem med balansen var bara att ta med jämnmod. Jag har till och med klappat en rocka... De kommer upp till ytan när man står runt den låga tanken, tyvärr har jag bara bilder därifrån med elever på så de bilderna lägger jag inte ut... Orkar inte beskära dem just nu... Lite skrovliga var de, rockorna....
Sen kom vi in i regnskogen... . Om det skriver jag i morgon.

Inga kommentarer: