måndag 19 mars 2007

Låååånga dagar


Idag kom jag hem 19.15... Det är utvecklingssamtalstider..... 14 stycken skall jag klämma in på två veckor. Allt går, men jag kommer att vara duktigt slut på när helgen kommer. Det är både igenkännande och helt nytt. Samtalen följer nästan exakt samma mönster som i Malå men skillnaden är att jag inte är helt inne på elevernas utveckling. Hur skulle jag kunna vara det när jag bara haft dem sen januari. Sen tänker jag på mina gamla elever de som jag följt i 2 ½ års tid, de som jag kan ut och in, de vars i de flesta fallen positiva utveckling jag har haft förmån att följa. De som jag saknar väldigt, väldigt mycket.

Har känt mig urlakad hela dagen, de tider som jag har haft över har jag spenderat i de röda sofforna i lärarrummet. Medan jag har suttit tillbakalutad och ibland halvsovande har kollegor avbytt varandra medan jag lugnt har suttit kvar.....


På bussen hem ringde en av mina gamla kollegor, hon som hade sin lektionssal mitt emot min. Det var så roligt att sitta tillbakalutad i bussen och prata bort tiden medan ett mörkt Uddevalla susade förbi. Vi beslutade att vi skulle träffas någon gång under påsklovet. Lite vin och mycket prat lär det bli.... Eller mycket vin och mycket prat om vi skall vara riktigt ärlig....


Hua, så här trött skall jag vara hela veckan.....


Jag längtar till fredag....

1 kommentar:

Anonym sa...

Å kära - tack för att du berättade och GRATTIS - jätteskönt att höra!!
stor kram