fredag 23 mars 2007

Rosenknopp

Just nu sitter hon på tåget mot Gbg.... 22.09 är hon framme. Om det nu inte blir som sist hon skulle hälsa på när tågen ställdes in och hon ringde från Herrljunga och var helt ensam. Den gången fick jag möta henne ute på gatan, dimman låg som ett vått täcke och jag frös medan jag väntade på taxin som inte hade en aning om hur gatorna i Uddevalla låg, skulle dyka upp. 00.30 kom hon den gången. Men imorgon är vi lediga så hon får komma hur sent hon vill. He he he fast hon skall fota kollegans son klockan 1o.00 vid museet. Det blir årets chock för henne, i vanliga fall har hon inte stigit upp då. Det blir bra, då orkar hon inte vara ute så länge lördag kväll o jag behöver inte sitta ensam en till lördag. Herre Gud så ego jag är. Japp! Det är jag de.... =D

6 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Min 12-åring springer fortfarande upp om mornarna - för att se på TV, sitta vid datorn eller spela PS2 - medans hennes lillasyster är "tonåringen" av dem då jag alltid får väcka henne...tror hon skulle kunna sova bort en hel dag!

Trevlig helg, förresten!


Samuel

Leina sa...

samuel: Jag är den morgonpigga i familjen.... Vaknar alltid kl:6 till och med då jag lagt mig 3... Inte klokt... Både dottern o sonen ligger ledigt till 15.00... Helt ofattbart. Trevlig helg på dig själv...

Visionary soul sa...

*ler*... "rosenknopp", med den bilden... det är fint. Poetiskt, faktiskt.

Jag fattar hela ditt helg-resonemang. Känner igen.

Hoppas att ni får en fin helg.

Det Mörka Hotet sa...

Wow: trodde jag var ensam om att vara upp i ottan - oavsett dag!

Men för mig har det nästan blivit ett socialt stigma: när "man skall" vilja sova och ligga kvar i sängen så är jag alltid nyfiken på den nya dagen och vill upp. Skönt att man inte är ensam!


Samuel

Leina sa...

vs: Rosenknopp har hon fått heta sedan allra första dagen på BB. Hennes mun var ihopskrynklad och rosa som en liten rosenknopp. =D Vi har lyckats med konststycket att få i oss frukost mitt bland alla madrasser och kläder. Vi skall snart till museet och fota... Ha en trevlig helg själv i min favoritstad.

Leina sa...

=) Men det samma... .Trodde att jag led av någon mystisk åkomma... Jag har en kollega som suckar över att han måste upp och gå ut med hunden så tidigt... Konstaterade bara att det var synd att vi bodde så långt från varandra annars skulle jag gladeligen ha gått ut med ulltussen varje morgon. =D