söndag 25 mars 2007

En stilla lördag förmiddag

Det blåste friskt och de +15 grader som var utlovade lyste med sin frånvaro. Vi väntade på kollegan och hennes son som dottern skulle fota på Bohusläns museum. Klockan 10.00 öppnade de och vi gick in för att värma oss. Tittade lite på böcker och föremål som var till salu, bland annat en gigantisk skål i luffarslöjd som jag blev djupt förälskad i, dock inte i priset.... 900 kr.

Vi behövde inte vänta länge, efter en stund kom de. Vi pratade en lite och jag förklarade för "N" att när rosenknopp skulle fota honom så är det bäst att hans mamma inte var med. Lite läskigt var det nog allt, trots att rosenknopp inte målat sina ögon ilsket röda. =D... Vi följde dem upp till Grålle och när han satt sig på den smög jag och hans mor oss därifrån. Vi hörde hur de pratade.....
-Din dotter kommer att bli fotograf! Konstaterade kollegan. -Ja det är liksom det som är meningen svarade jag. -Ja men hon började prata med honom och han svarade direkt. Hon fick kontakt med en gång.....

Vi satte oss i caféet och hon bjöd mig på en kaffe kopp.... Vi pratade om ditt och datt och om hennes o "P:s" (annan kollega) förestående resa till Transsylvanien. De fick följa med på ett annat lärarlags studieresa. Inte illa, lite avundsfrisk är jag allt men hon har lovat att fota massor... Missförstå mig rätt, tycker att det är jättekul att de får följa med, men hade gärna följt med hur stor chans är det att man hamnar i Transsylvanien? Inte stor...
Efter en stund kom kollegans X och hans fru, de smög sig upp för att titta på när rosenknopp fotade.... De smög inget vidare bra kan jag meddela... =) Efter en stund kom de ner och tog en kaffekopp med oss. Vi fortsatte att prata om allt och inget, skrattade mycket och hade det allmänt mycket trevligt.... Jag och kollegan kom överens att gå ut nästa fredag eftersom hon var barn fri då..... Tänk vilken slump, det är jag med....
1 ½ timme senare var de klara.... Jag har sett två av bilderna och...... Min dotter är en super suverän fotograf......

Inga kommentarer: