torsdag 15 mars 2007

Barnsligt förtjust i sten


Kunde bara inte motstå att fota "tanten" som smälter in bland stenarna på strandpromenaden.

Vad har jag gjort de senaste veckorna förutom oroat mig och känt dödsångest. Försökt leva som vanligt, gått på jobbet haft lektioner, fikat med kollegor och bara varit. Nu väntar jag bara på den berömda våren, den som jag aldrig har upplevt. Vår i Lappland innebär snö och mycket sol sen pang är det plötsligt sommar.... Jag längtar efter grönska och mera sol, det är oftast grått och mulet här just nu, lite små tråkigt. Förra helgen var det meningen att dottern skulle besöka mig och fota en kollegas son. Han blev tyvärr sjuk och resan hit ställdes in.... Lite tomt kändes det allt eftersom jag längtade efter sällskap. Men det får bli en annan helg, kanske nästa.... Istället hälsade jag på en kollega, lite lyxigt kändes det att få sitta i en soffa och se på tv istället för att ligga i sängen i skrubben och se på tv.. =D

Mitt arbetslag har förresten en mycket trevlig tradition, de går ut och festar dagen innan en K-dag.... Det råkade vara i tisdags, först var jag osäker om jag skulle följa med eftersom jag skulle till NÄL på onsdag och inte kunde "festa". Hur försvarar man att blodet har en alkoholhalten på 50 % ?...
Onsdag em. började lagom bra med ett meddelande på mitt mobilsvar att de var inte säkra på om de kunde ta emot mig nästa dag eftersom betalningsgodkännandet inte kommit än från Västerbottens läns landsting. =( Sen följde X antal ilskna samtal mellan 17.00 o 18.00.... När jag kom till Butlers var jag rosenrasande.... Men några vinglas senare var jag betydligt gladare förutom under episoden när mina fullständigt befängda kollegor (läs manliga) hävdade att

-Kvinnosport VARFÖR!!!! Det var inte bra för mitt blodtryck.
Jag längtar efter min katt!

4 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Strunta i de där karlarna - så fort någon man känner patriarkatet hotat så måste han ta till storsläggan...klassiskt men patetiskt!

Undrar just vilka som levererar medaljer och idrottsframgångar och har så gjort de senaste 15 åren?!


Samuel

Visionary soul sa...

Nej men... vad hände nu, det jag skrev försvann bara... dumma blogger!

Jaja. Ville mest säga "väl talat, Samuel, håller med dig", och så... hoppas att din helg blir som att sväva på moln, Leina. Nu när den omedelbara dödsrisken trillat av dina axlar hoppas jag att livet och människorna blir så där överjordiskt vackra som de kan vara, i goda stunder... :-) Kram på dig.

Visionary soul sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Leina sa...

det mörka hotet: De tyckte nog bara att det var vansinnigt kul att jag blev så...... upprörd... Det var inte så farligt som det låter. =)
vs: Jag hade en mycket trevlig kväll ute igår... med överjordiskt vackra människor =D