söndag 26 augusti 2007

Har du slutat skriva på nätet?


Undrade hon som bor i bushen…. Nej, men eftersom skolan har börjat och tiden vill inte riktigt räcka till. När jag kommer hem så är jag hysteriskt övertrött… Det kan också bero på att jag envisas med att åka till skola med 6.35 bussen…. Lektionerna börjar 8.00, jag tycker helt enkelt att det är skönt att få vara på skolan i lugn och ro. Hinner med massor innan kollegor och elever börjar droppa in….

Det känns lite spännande, nu har jag jobbat där i en termin och börjar sakta förstå de hemliga koderna och reglerna som skolan har…. Hade lite problem med schemat som av någon mystisk anledning inte riktigt ville blir rätt på nätet…. Men nu är det helt ok…. Årets sjuor verkar som vanligt vara så små, så små… =) Men såååå fina, några pratglada, några busar och några brådmogna tjejer…. Som vanligt med andra ord… Jag har haft två av de tre sjuorna som jag skall ha, min egen klass har jag inte haft i bild än men de har jag träffat vid andra tillfällen… De är kanon alla tre klasserna…. Åttorna och niorna känner jag redan och de är också jättefina….

Det här blir nog ett bra år…..

Sakta har vi börjat få in rutiner, varje söndag är tvättdag…. Idag hade jag tvättid mellan 12.00-17.00. Helt perfekt, lite sovmorgon, frukost och sen en två timmars promenad till Lindesnäs… Väl hemma igen kan jag svettas klart innan jag skall ner i den bastuvarma tvättstugan. En god middag bestående av kyckling och wookade grönsaker, thaismak, mmmmmmmmmmm…., inte äckligt. Nyduschad, sitter i soffan och har äntligen lite tid att blogga…. Imorgon har jag sovmorgon????? Fast mitt schema är kvar på skolan så jag vet inte när jag börjar… Ha ha ha ha ha, jag kan ju bara gå in på Dexter och kolla hemifrån… Nu är jag för trött….

T var just förbi och gav mig hälften av pengarna för den sönderdansade ugnsluckan… Lång historia från sista natten med gänget innan semestern och nu kan jag lägga den bakom mig…. – Vi ses väll om ett år igen hemma hos P då kan vi dansa sönder ugnsluckan igen. Sa han och log STORT, tänk det har jag inte råd med… Så jag meddelade honom att jag minsann hade köpt en dörrstopper i present till P så att hans köksdörrshandtag inte kan slå in i ugnsglaset…. Eller så struntar vi i att bugga i P:s lilla kök…. Hej o hå!!!!

Inga kommentarer: