måndag 6 augusti 2007

Varm och skön måndag









Sallad med hallouime ost, grillad kyckling, smörstekta kantareller, kalamatesoliver, marinerade kronärtskockshjärtan, m.m... m.m.... m.m... Hur gott som helst, allt förutom grundgrönsakerna i små skålar så man själv kunde välja vad man ville ha... Gotta, som dottern säger...
Dagen började med en ursinnigt trött Leina som steg upp 6.50. Slet bort sängkläderna från sängen och bar ner smutstvätten till källaren. 7.00-12.00 hade jag tvätt tid. Varmt, varmt, varmt. Sonen och jag tog en sväng till DUKA där stolarna jag ställt undan skulle hämtas, hon hittade dem inte. Skulle återvända vid femtiden när sonen slutat jobba. På vägen hem slank vi in i en antikaffär som hade hur många rum som helst. Blev smått yr när jag försiktigt rörde mig bland alla glas och porslinsföremål. Vi var ute efter ett bord eller litet skåp som skall stå under ett fönster i vardagsrummet, något att ställa stereon på. Istället hittade vi ett litet rum fullt med elektronik och voila en inspelningsbar DVD för 800 kr... De tog inte kort så jag skulle hämta den senare.
Sen hjälpte dottern till att smeta solskydd på min rygg för att förhindra fadäsen från min förra solning i Uddevalla... =) Då hade jag vita fingerspår på ryggen. Åkte ner till början av strandpromenaden, det fick räcka. Gräsmatta, kiosk med toalett i närheten räckte för mig. Jag hade ju vatten runtomkring mig och inte allt för många människor.... Där låg jag och solade mellan moln sjoken. Läste en bok, sov lite (tror jag), tog det bara lugnt och mådde oförskämt gott. Runt 15.30 for jag hem för att hinna duscha av mig innan jag skulle ut på stan för att samla ihop de saker jag skulle köpa. Och sonen han fick bära..... =)

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Så otroligt god maten såg ut - mums!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Sallad är bäst i värmen... Funderar på att göra favorit i repris idag..... =D