söndag 5 augusti 2007

Rörigt

När jag äntligen fått någorlunda ordning på kartongerna och ordnat små gångar mellan de olika rummen kom de hem med dottern och hennes kartonger från Växjö. KABOM så var det kaos igen….. Bara till att bita ihop och fortsätta packa upp kartong efter kartong med saker som vi inte vet var vi skall förvara.

Efter idogt uppackande kunde jag återigen se någon slags struktur i lägenheten. Då ringde jag upp min stackars kollega som haft en försvarlig hög med kartonger i sitt hem som tillhör undertecknad….. Eftersom han jobbar (på sin semester) och skulle sluta runt sjutiden bjöd jag honom på middag…. Tänkte att det skulle bli sent för honom att jobba packa bilen full med mina saker köra hit bära upp allt sen hem o laga mat… Ja visst ja han lagar inte mat… =D Det fick bli tacos eftersom de inte kräver exakt tid för att vara ätbart utan kan förberedas och bara ställa fram när man ska äta…. Så gissa vad? Jo nu är lägenheten återigen en enda röra. Lördag tog jag ledigt, min första egentliga lediga dag sen två dagar före midsommar. Den spenderade jag med sonen på Torp, jag skulle köpa blomkrukor till mina blommor…. Ja ni har listat ut det, sonen var bärhjälp. Men vi tog det lugnt, strosade lite, fikade på Torp och hade det lugnt o skönt…. Sen for vi hem och chillade…. Sonen skulle laga mat, det blev sen middag igen. Thailändska fiskkakor… Inte äckligt…. Idag söndag ska jag nog ta det lugnt igen, läsa lite, gå på stan, packa upp lite kartonger…. Fast bara lite…..


Inga kommentarer: