lördag 18 augusti 2007

Kajsa får tala för oss alla

Så här känner vi oss just nu sonen och jag…. Helt knäckta, vi har skaldjurskoma…..

Vi skulle äta kräftor, eftersom vi befinner oss i havskräftsland så ville jag att han skulle få känna vilken skillnad det är på insjökräftor (eller som min kollega, han som var min elev när jag jobbade i Lövånger) sa, SUMPKRÄFTOR. Prisskillnaden är enorm, 1 kg insjökräftor 69 kr, havskräftor 240 kr/kg… Så jag köpte bara 4 st…. Sen köpte jag lite färska räkor, det har han inte ätit heller…. Havskräftorna kunde han vara utan de smakade ingenting, räkorna däremot åt han i tystnad med stora ögon….. Själv föredrar jag nog havskräftor framför insjökräftor, speciellt nu när man ätit dem samtidigt.

Det är lördag mina vänner…. Leina får äta socker…… Får jag lov att presentera lördaglunch!!! Glassen var min, tårtbiten var sonens fast han fick så lov att hjälpa mig lite med glassen…. Den var typ lite för stor… =D
Sen for vi till VideoMix och hyrde PARFYMEN, älskade boken… Få se om filmen håller samma mått. Sen köpte vi 3 filmer för 100 kr. En har vi redan sett You, Me and Dupree. Den var så söt….. Nu ska vi äta lite lösgodis (fortfarande lördag) och se Parfymen…. Ha de så gott där ute…


5 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

ALLT såg otroligt gott ut - yummiieeee!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Det var gott.... Fast mycket, sonen fick lov att hjälpa mig med glassen.... =)

Anonym sa...

Ha ha - härliga bilder!! Lycka till med flyttbestyren nu och hoppas du snart kan närma dig måleriet igen!
kram

Elisabet. sa...

Jag skulle skriva nåt svar .., men nu kommer jag inte ens ihåg vad det var ..- fina dörrar ser jag att ni har i alla fall - .,-)

Leina sa...

elisabet: Ja, lägenheten har en sekelskiftscharm.... Vilket jag inte riktigt uppskattar när det gäller köket... ;)