söndag 14 oktober 2007

Att handla med barn


Barnen (gissa hur nöjda de är på en skala över att jag kallar dem det) =D och jag åkte till Torp för att handla till det dottern skulle laga till på kvällen.... Glatt kom hon och visade mig sin lapp där alla varor hon behövde stod uppskrivna. Den var så tjusig att jag absolut ville fota av den för att använda bilden i bloggen.... Håll med om att det är en ovanligt kreativ handlamatlapp!
Bussresan förlöpte som den brukar helt stillsamt förutom att man fick sig en smäll då och då med det glada tillropet "gul bil" eller 11, 77, GG.... Osv. Hur gamla de är??? 17 och 20 år.
Väl på Torp ville dotter ha sin lapp..... Precis, den låg kvar hemma.... Tänk, tänk, tänk.... Tillslut hade vi handlat allt utom gul lök....
Vad vi fick? Grekiska järpar, tzatziki, vattenmelonsallad (ni vet den ljuvliga). Sonen och jag drack rött vin till.... Gott....
Min lediga dag, ska mörda lite monster (Diablo 2) sen har jag en date 13.30.... Skriver mer om det sen...

6 kommentarer:

Villa Nian sa...

Bra (ungt :-))sällskap och god mat låter trevligt.

Leina sa...

tina: Ja, framför allt annorlunda mat varje lördag...

Hedgren sa...

Mmmm... Låter gott! Kan du inte lägga ut receptet? Jag älskar grekiskt!
Trevlig blogg, förresten!
"I'll be back..."

Leina sa...

hedgren: Välkommen, tack! Jag ska söka reda på receptet....

Det Mörka Hotet sa...

Tjusigt och grekisk mat låter ypperligt!


DMH/Samuel

Leina sa...

DMH: Hmmmm.... Ja det är gott... Nu blev jag sååå sugen på att åka till Grekland....