söndag 14 oktober 2007

Nu har jag varit på Date med M


1985 gick jag ut BLI i Umeå, M och jag var klasskompisar under de tre åren. Det är 22 år sen vi sågs sist.
När jag kom in på Bohusläns museum såg jag henne direkt. Hon var sig lik, såg exakt lika dan ut nu som för 22 år sen. Hon kände igen mig direkt så tydligen har inte jag heller ändrat mig allt för mycket. Fast det tycker ju jag att jag har... Hon hade med sig en annan bildlärare som hon kände. Först gick vi till Café Kockska gränden och drack kaffe, de åt var sin smörgås. Pratade länge om hur det är att vara lärare, män, barn och livet i allmänhet. Sen gick vi tillbaka till museumet för att titta på samtida kinesisk konst. Vi var där länge och utnyttjade de två unga gymnasieflickorna som fungerade som guider..... En givande söndag eftermiddag....

2 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Trevligt med återträffar - med eller utan choklad - och jag kan tänka mig att ni hade en hel del att uppatera varandra på.
Samtida kinesiskt konst lät både exotiskt och abstrakt - åtminstone för mig som inte kan någonting om kinesisk konst...alls!


DMH/Samuel

Leina sa...

DMH: Jo vi surrade på ganska friskt, uppdaterade varandra om gamla klasskompisar som vi hört från. Samtida Kinesisk konst, det var mycket intressant. Speciellt hon som tagit ett sjävlporträtt per år. Från midjan och uppåt, insmetad i grädde o strösocker... Annorlunda.