lördag 20 oktober 2007

Äntligen lördag





Undrens tid är inte förbi, sonen steg upp samtidigt med mig. Bör tilläggas att jag tog en rejäl sovmorgon o steg upp först kl. 8. Sen följde han mig till Södra bageriet längre ner på gatan där vi bor. Det är pyttelitet men inte allt för stort utbud, men det räcker för oss. Bredvid ligger ett slakteri som visst har fantastiskt gott kött, måste provas.
Luften var krispig där vi vandrade gatan fram. –Man får nästan hemmakänsla. Sa sonen lite drömskt och drog in mera av den kyliga luften. Kunde inte annat än hålla med honom. Sen fortsatte dagen i bakandets tecken. Håller på att fixa fika till måndagens arbetslagsfika. Kollegan T skulle fixa det salta (mackor o pålägg) om jag fixade det söta (kakor, cheesecake och juice). Har påtat på större delen av förmiddagen i köket. Nu har sonen tagit över, det är hans tur att fixa middag. Wasabi kyckling med ugnsstekta grönsaker…. Låter inte allt för äckligt. Dottern den stackaren är förkyld. Försöker naivt hålla mig på avstånd från henne, vill inte bli förkyld lagom till Spanienresan. Men enligt Murphys lag så kommer jag att åka dit rejält….

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är till att slå på stort. Sova till klockan åtta? Då har ju nästan hela dagen gått.

Själv var jag uppe tidigt. Halv elva. Grannen började borra mitt på självaste söndagsförmiddagen. Vissa människor har ingen respekt.

Leina sa...

matilda: Ja eller hur, bageriet öppnar kl.6 på morgonen, det gäller att vara där i tid.... Stackars dig, vilka hemska grannar du har....

Villa Nian sa...

Vilken härlig skylt bageriet har :-). Hoppas du inte blir förkyld!

Leina sa...

tina: Ja visst är skylten härlig. Det är butiken o de som jobbar där oxå. Än så länge känner jag inte av några bassilusker. =D

Anonym sa...

Ha, ha, jag tänkte säga att jag var uppe halv elva på KVÄLLEN, men det vore nog lite väl tidigt.

Leina sa...

matilda: Börjar nästan misstänka att du är en partypingla.... ;-)