söndag 7 oktober 2007

Ibland är det lite tungt......


Min fd. kollega från Nilaskolan, iklädd sonens hip-hop kläder. Vi spelade en lite egen version av Gardells "Mormor gråter" En väldigt uppskattat inslag i förra årets julshow. Själv var jag tjuren Ferdinand i drag (vi hade inte någon tjurdräkt däremot en svartvit ko dräkt)....

Vad saknar jag? Känslan av att vara en naturlig del av etablissemanget. Att inte behöva tänka efter före, att få vara naturlig. Har inte riktigt kommit dit än. Ni vet då alla fel och brister är kända om man är omtyckt ändå.... Vad saknar jag mer? Att inte få vara med på årets julshow.... Att träna några gånger dagen innan samt två gånger till samma dag som showen går av stapeln och ändå göra kanonuppträdande.... DET är genuin gemenskap...... Det är det jag saknar.... Mina fd. kollegor.... Bara så ni vet..... Kramar till er......

Till kollegan som bar sonens hip-hop kläder med grace... =D


Inga kommentarer: