torsdag 11 oktober 2007

Snart får jag tända min lykta


Den som bara finns i 1 ex.... Räknade ut att den skulle kosta 4000 kr ute i handeln så jag gjorde bara en, den står nu i mitt sovrumsfönster.

Fryser ända in i märgen, ute är det äkta Uddevalla väder. Det blåser och regnar, hösten är här. Har till och med börjat använda handskar när jag går till bussen på morgonen. Samma rutin varje dag, går hemifrån 6.15 tar en metro på gågatan. Sätter mig i busskuren längst bort på Kampenhof, läser tills 1:an mot Torp kommer. Sen sätter jag mig på bussens högra sida, alltid, alltid, alltid..... Det blir bara så, har lätt fobi mot att sitta på den vänstra. Efter bussolyckan då två kvinnor (som jag kände mycket väl) omkom då ett släp från en långtradare svepte in i bussens sida. Läser klart Metro, ler och kommer på massor av blogg inlägg. Jobbar hela dagen, kommer hem, svimmar på soffan...... Ibland lagar sonen mat, ibland jag.... Sitter en stund framför datorn, sen vill oftast dottern sitta här. Då går jag ut o går eller som idag ser på tv.... Sen sätter jag mig en stund vid datorn runt 22.00 igen... Sen sängen, läser en stund.... Så ser mitt liv ut nu.

Och aldrig kommer jag ihåg vad jag skulle blogga om..... Suck!

6 kommentarer:

Visionary soul sa...

Det låter väldigt mysigt, som ni har det! :-)

Leina sa...

vs: Ha ha ha... Mysigt vet jag inte om det är. Stilla lungt... =)

Anonym sa...

Jag kommer inte heller ihåg alla fiffiga saker jag tänkt blogga om. Det är något fel med närminnet när det gäller just sånt.

Leina sa...

matilda: =D För min del är det nog åldern, tyvärr.. Suck!

Elisabet. sa...

Låter som en rätt härlig tillvaro ändå, tycker jag ...

Leina sa...

elisabet: Jo visst är det en härlig tillvaro....