onsdag 10 oktober 2007

Jag är het!!!!!

(Leina, Chicko och Gawa på piazzan i Yekepa, då Leina var liten på riktigt)

Enligt Metro i alla fall….. Där har de ett reportage om att singel mammor är heta…. Yes! Äntligen….. Fast vet inte hur het de manliga besökarna på Coop på Torp tyckte att jag var i lördags. Sonen och undertecknad var där för att handla middagsmat samt diverse städutrustning. Tidigare hade jag köpt ett par handskar inför den stundande vintern, jag bar omkring dem i en mörkblå påse. Efter en stund upptäckte jag att jag var alldeles blå om vänster hand. Försökte gnugga bort färgen utan större framgång…. Efter ytterligare en stund upptäckte jag att jag var mörkblå i handen och först då kom jag på.. –PÅSEN!!!!!

-Men mamma!!! Du är alldeles blå i ansiktet också. Säger sonen med en missbelåten rynka mellan ögonbrynen. Sen står han där bredvid sin betydligt kortare mor, talar med mig som om jag vore ett barn medan han blötte ner sin tumme med saliv och började frenetiskt gnugga mig i ansiktet för att få bort den blå färgen. Hela tiden muttrar han om hur hopplös jag är som går omkring och petar mig i ansiktet med min blåa hand….

Det slog mig sen att det måste ha sett oerhört komiskt ut, där stod jag snällt och lydigt som en liten unge medan sonen rengjorde mitt ansikte…. Det borde ha varit tvärt om…..

Inga kommentarer: