torsdag 25 oktober 2007

Sånt som är riktigt roligt..... Om Leina själv får bestämma.





Efter en hektisk förmiddag på skolan kastade jag mig på bussen för att bege mig till den andra skolan där jag undervisar i bild var annan vecka. Stressigt och hemskt, men det är ändå roligt att vara där. Ibland, ibland är det mer än lovligt stressande. Så var det idag. När jag kom hem lade jag mig på soffan och svimmade totalt ihop. Sen var det dags att återigen bege sig till Herrestad, hade lovat en kollega att jag skulle sminka hennes son till Halloween festen de skulle ha på skolan. Han blev så fin, jag menar hemsk. Eller vad tycker ni? Blev så imponerad på pojken som satt helt stilla och rörde inte en fena medan jag sminkade honom. Inte ens när jag var o pillade runt ögonen o det kan vara hemskt för vem som helst. Sade hela tiden. –Jag lovar att jag inte skall peta dig i ögonen, även om det känns läbbigt. Han satt så stilla, så stilla…. Oj så duktig han var…..

5 kommentarer:

Villa Nian sa...

Wow vilken kille och vad snygg....eller hemst han blev. Verkligen bra modell och smink :-)

Det Mörka Hotet sa...

Han blev kalasfin...eh, läskig menar jag!

Ni var duktiga båda två tycker jag.


DMH/Samuel

Leina sa...

tina: Visst blev han bra! Alla på festen tyckte att han var jätte,,,, fin/hemsk!

dmh: Tack! Hans mor var mäkta stolt över honom och visade bilden som jag har på bloggen för alla...

Elisabet. sa...

Himmel, vad duktig du är!
Hoppas att resan blev/blir trevlig på alla sätt och vis.

Välkommen hem.Ring och berätta hur det var!

Leina sa...

elisabet: Det ska jag gora, har haft mobilen och kameran och mp3:n under vatten idag.... Inte kul...