tisdag 3 juli 2007

21 grader varmt o strålande sol

Var vad som mötte mig när jag steg upp 7.30..... Det känns tungt att gå ner i källaren.
Bron på framsidan som är omgärdad av hummle, det känns som att sitta i en hemlig grotta när man sitter på den vita bänken och filosoferar eller dricker sitt morgonkaffe. Kommer på att det är länge sen jag drack morgonkaffet på den vita bänken. Det får bli i morgon
Ser ni katten på uppfarten? Kajsa som skall bli en innekatt..... Hur nu det ska gå till???? Hjälpas! Men det får så lov att gå, dottern har köpt en sele åt henne, guld och glitter. Vilken katt kommer inte med glädje bli en innekatt när man får ha en så fantastiskt vacker sele när man skall ta sina promenader i parken. De andra katterna kommer att bli gröna av avund. =D


Vänstra sidan av altanen, den som är lika lång som huset..... Som jag kommer att sakna mest, fullkomligt älskar vår altan. På den har jag spenderat många timmar, ätit frukost, lunch och middag.... Druckit vin på sommarkvällar, umgåts, läst eller sovit i solen..... Allt medan myggen svärmat runt mig....


Utsikten vid trappan, hmmmm, det börjar bli igenväxt.... Inte vårt problem längre..... Lite vemodigt var det allt när jag fotade..... Har alltid varit fascinerad av att vi bor mitt i samhället men det känns som om vi är helt ensamma på vår baksida. Inga grannar alls, det kan bero på att de som bor till höger aldrig är hemma på sommaren och de som bor till vänster är avskärmad av en jätte syrenhäck. Men jag har bott här i 20 år, dags att skaka av sig dammet och mossan....
Hua! Ner i källaren och fortsätta röja..... Har lite lätt panik.... Hur ska vi hinna? Fast nu har han jag är gift med p och dottern semester så då kan de packa lite mera.... =)




8 kommentarer:

Visionary soul sa...

Åh så härlig humlehörnan ser ut...! Så vackert, jag förstår att du kommer att sakna... så bra att du får möjlighet att ta farväl. Tack för att du delar med dig av känslorna...

Anonym sa...

Varför flyttar ni, Leina? Jag förstår inte! Skulle jag bo så vackert skulle jag nog aldrig vilja flytta.

Leina sa...

vs: Ja det är så rogivande i hörnan, sitter där allt för sällan... Och blir lite sorgsen när jag kommer på att jag nu inte alls har tid att sitta där över huvudtaget. Tvättar mattor, målar möbler, röjer och packar. Inte en dag ledigt.....
matilda: Få se nu Lappland, Sverige. Lång extremt kall vinter, ibland -40 grader, kort kall sommar, med massor av ilskna blodtörstiga mygg, Malå må vara pitoreskt men alla känner alla och vet allt om alla. Jag har långt till allt och skolan drar ner för fullt så mitt jobb var inte hundra säkert.... Är inte Malåbo, har inga släktingar här.... Vill till södern... Därför flyttar jag.... Även om vi bor så vackert att det gör ont. Men jag har haft förmånen att få bo så här vackert i 20 år, det är få förunnat... =)

Elisabet. sa...

Och jag, som växte upp i huset intill Leina och Bosse .., och före det Bosses föräldrar .., drabbas av svår hemlängtan när jag ser bilderna.

Det Mörka Hotet sa...

Underbar tomt och omgivning!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Ja, allt har sin tid, som man säger. Jag förstår att varmare trakter lockar.

Anonym sa...

Varmare trakter?! hoho..Norra Sverige topppar just nu med temp.runt 25 o sol! Söderut regn o rusk! Riktig vinter är inte heller att förakta, istället för slask o blåst...Vädret i detta land är dock som ett lotteri..Du ser ut att bo underbart till Leina, men det går säkert att hitta ett nytt underbart hem också, jag önskar dig lycka till med flytten!

Leina sa...

elisabet: Saker jag saknar... När vi var grannar och ropade -KAFFET ÄR KLART!

Dmh: Ja, underbart... MEN..... Jag behöver mer än en underbar tomt...

matilda: Ja o närheten till världen.... 8 mil till Göteborg, bara det..... =)

Jenny: Ha ha ha ha... Ja så rätt du har... Brukar skicka sms till kollegor som är i skvalet o kylan i Uddevalla... Men sommaren är längre i Uddevalla och vintern är betydligt kortare... Jag har ett nytt spännande hem... MITT inne i stan... Krypavstånd från krogen... Oj! Det där lät inte bra... =D Tack!