söndag 22 juli 2007

Söndag i det vita huset


Har tid att sitta vid datorn en liten stund. Det har hänt massor, men jag orkar inte skriva om allt, inte nu… Igår när mor o Stig åkt hem väntade vi på att Kajsa skulle komma tillbaka. Hon rymmer alltid eftersom de har en hund med sig, Kajsa gillar inte hundar. När vi väntat nästan en timme gav vi upp. Ställde hennes korg och matskål på altan. Just nu hoppas jag att hon är där när vi kommer till huset för att städa det sista.

Det var skönt att komma till det vita huset igår. Vi hade köpt kött för att grilla, jag gjorde den makalöst goda vattenmelonsalladen med fetaost, rödlök och mynta. Sonen gjorde vitlöksbröd, smaskens…. Under tiden jag tillredde salladen drack jag ett glas vin.

Då ringde telefonen, klockan var ca: 20.00…. Det var chauffören som skulle köra ner våra saker.

–Hej! Visst sa PG att jag är i Uddevalla imorgon (söndag)16.00!!!! Nej, du ska vara i Uddevalla tisdag morgon…. Svarade jag i panik…. Men se det skulle han inte, han satt i lastbilen och började ratta som vi pratade. STRESS, STRESS, STRESS, STRESS!!!!! Förklarade för honom att det finns inte en chans i helvete att vi kan vara i Uddevalla söndag klockan 16.00… Inte en chans….

Så nu måste jag försöka få tag i hon som har nyckeln till lägenheten, alternativt få tag i någon kollega som kan hämta nyckeln, möta lastbilen och senare ta emot nyckeln igen… Just nu känns det som om jag skall kräkas….

Men salladen var god. Fast katten är fortfarande försvunnen….

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, en sak är ju säker, tack gode Gud att jag inte anlitade din "flyttfirma" ...-)

Stackars dig!

Varm kram från Ystad.

Anonym sa...

Nästa gång jag handlar måste jag komma ihåg att köpa ingredienserna till den där salladen. Det ser hur smaskigt ut som helst!

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du klarar dig med förståndet i behåll efter denna flytt!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Eftersom lastbilen med ert flyttlass åkte två dygn tidigare än planerat är det väl ändå ganska självklart att den är framme två dygn tidigare också, eller hur.
Har packstressen förorsakat hjärnsläpp, eller......
Du ska se att allting ordnar sig i alla fall.
En bloggläsare

Villa Nian sa...

Det låter som det blev väldigt stressigt det där! Hoppas du får rätt på allt. Och jag hoppas ni hittar katten.

Och den salladen ser hur god ut som helst. Jag skickar maken till affären tror jag :-))

Leina sa...

elisabet: Jag var som tvungen att anlita hjälp... Det är lite för långt för att klara sjläv..

matilda: Det är jätte jätte god, speciellt till grillat.

dmh: Är i Uddevalla nu, försöker ta det lugnt... Lägenheten är översvämmad av kartonger.

en bloggläsare: Naturligtvis frågade jag han jag anlitat om ankomstdatum fortfarande var tisdag morgon. JA sa han.... Det var chauffören som inte ville lasta på helgen. Vilket var helt fel. Han jag anlitat hade noll koll.... Jag däremot har järnkoll... ;)

tina: Jo det blev stressigt men allt löste sig... Vad som blev riktigt bra vara att vi slapp bära alla två miljoner kartonger uppför tre trappor =D.... Katten kom tillbaka.

Villa Nian sa...

Måste bara säga att salladen var supersmaskig :-). Definitivt repris på den!

Anonym sa...

Katten kom visst tillbaka, men vart tog d� bloggarinnan v�gen?!

Leina sa...

tina: Visst är den, speciellt till grillat... vi äter den jämt på sommaren. Fast nu kan vi ju inte grilla längre... =( Måste köpa en portabel grill...

junny: Bloggarinnan var totalknäckt ett tag. Är bara lite knäckt nu. Det var sonen som sa häromdagen att jag fick lov att ta mig i kragen o börja blogga igen... Så det har jag gjort, lite kortfattat men ändå...