onsdag 4 juli 2007

Full dag


Hinkar som jag har haft bets i..... Mycket bets.... =)
Toktrött, snart klar med källaren, läs ateljén, lackeri, lager, matkällare, tvättstuga... Nu är det inte mycket kvar. Undrar just hur många kilon papper jag slängt (hundra?).
Jag har putsat och målat på sängen.
Tvättat trasmattor.
Handlat.
Handlat igen.
Putsat vardagsrumsmattan (med en hobbykniv)
Städat i källaren.
Målat ett lock till mammas postlåda.
Burit massor av kartonger till garaget.
Gått igenom alla färgburkar.
Slängt trettio (på ett ungefär) litersburkar m färg.
Fyllt massor med petflaskor och små betsflaskor med bets.
Gått igenom en flyttkartong med cd-skivor (mest sonens spel)
Kliat Kajsa.
Lagat middag.
Hjälpt sonen med cv:n (han har sökt jobb i Uddevalla).
Hmmmm... Det ser inte mycket ut.... Men jag är svimfärdigt trött...
Ja visst ja, glömde, tog en spritzer.... Gott....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Herre!...... jag blir trött av att läsa allt du gjort! Men-STARKT jobbat!!Den där Kajsa måtte ha tagit de sista av krafterna...;))

Leina sa...

jenny: Ha ha ha, nej det är tvärt om Kajsa ger mig kraft. Hon är en finurlig liten katt madame.

Visionary soul sa...

Gör du allting själv? Har du ingen som hjälper dig? Det låter slitigt, du...

Elisabet. sa...

Jag säger som Visionary Soul ...?
Måste du göra allt själv?

Leina sa...

vs och elisabet: Sonen och han jag är gift med jobbar.... Fredag hjälptes vi åt med källaren och ungarna tog sina rum.... + Att sonen fick göra middag igår. Källaren är ju mina domäner... Det är jag som vet vad som skall vara kvar, kastas eller säljas..... Annars? Ja jag har gjort det mesta... Fast han jag är gift med har burit, burit och burit och kört bort allt. Till sopstationen eller Lainejaur (sommarstugan).... Så nej jag kan inte påstå att jag gör allt... =)