fredag 6 juli 2007

Jag ser ljuset i tunneln

Ateljén och lackeriet är tömt (förutom några kartonger som skall flyttas runt) . Idag ska jag börja torka golven, först ena hörnet sen dra kartongerna dit och sen torka resten. Allt i dvala eftersom jag hade väldigt svårt att sova inatt. Somnade lydigt som jag skulle men vaknade till och låg och filosoferade en stund. Beslöt mig för att läsa Desmond Bagleys bok Arvet (som jag hittade när jag städade). Läste en bra stund blev så där, orkar inte hålla upp ögonen trött. BRA! Släckte lampan och tjoho, klarvaken. Låg en liten stund till men sen gick jag ner och lade mig på soffan. Då var klockan ungefär 2. Såg slutet på Efter bröllopet, som jag sett tidigare, kanonfilm. Sen såg jag The Rookie.... Lyckades somna..... Vaknade runt sju.....
Är tröttast, med lite tur kommer jag att sova gott inatt...

Bilden föreställer en del av arbetsbänken som stod i lackeriet. Ringarna på skivan är efter de 24 Absolut vodka flaskorna som stod där... Ni läste rätt 24..... Nej vi hade inte konsumerat alla själva. När jag upptäckte att korken var perfekt för de kapsylöppnare (har målat några hundra) jag skulle betsa och lacka började jag tigga ihop Absolut vodka flaskor i sinne..... När jag kom hem i juni upptäckte jag att de var borta, en tagg av saknad högg i hjärtat. Lite oroande.....

Inga kommentarer: