söndag 8 juli 2007

Maya.... Katten som inte längre finns bland oss..... =(

Sitter vid den stationära datorn.... Hittade bilden bland delade bilder, antagligen dottern som tagit den.

För trött för att blogga....

Källaren är kliniskt ren, vi har börjat bära ner kartonger som vi packat klart i. Han jag är gift med var på Lainejaur och hämtade massor av barnkläder som jag sparat...? En soppåse till Hon som bor i bushen, en soppåse till brorsdottern i Skellefteåhamn, tre soppåsar till Ryssland och två soppåsar som skall kastas....

Varför????

I mitt nya liv skall jag inte spara på någonting... Inga tidningar (som kan vara bra att ha ifall), inga kläder (de kan ju bli moderna igen om 20 år) och blir jag less på något annat skall jag sälja, ge bort eller slänga....

Måste försöka komma ihåg det där nu...

Såg föresten min X idag på ICA, vinkade lite lätt.... Nästa gång måste jag komma ihåg att gratta.... Om det nu blir någon nästa gång....

Mot soffan o vila lite....

Men nu är vår garderob modell gå in i klar..... Nästan i alla fall, bara lite, lite, lite pryttlar kvar.... Om två veckor flyttar vi.... Det ska gå.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

I mitt fyraåriga nya liv, sparar jag inte på nånting.
Allt jag äger och har, finns i mina 31 kvm.

Vet du vad?

Det blir en enorm frihetskänsla.

Leina sa...

elisabet: Tror dig fullt ut... Jag har så mycket skräp som jag samlat bara för att jag hade ett STORT hus med många skrymslen.... Imorgon skall jag till frissa o få sommarhår... =)

Anonym sa...

ehum, såg ditt X på ICA?? o gratta för vad.? blir bara såå infernaliskt nyfiken!!

FIIIN blev du i sommarhåret!!

Leina sa...

jenny: =) Interna skämt..... Min gamla chef (han o hans sambo har fått sitt tredje barn)... Han fick välja mellan smeknamnen... "Han som tycker att jag är lat och elak", "Min X" eller "Gullefjun"... Jag fick kalla honom alla tre, så nu altenerar jag mellan dem när jag skriver här.... =D Lessen, inga hemligheter....

Anonym sa...

Tack för din hälsning i min dagbok. Flytta...ja, det är jobbigt. Jag renoverade i en månad och flyttade direkt på det. Både fysiskt och psykiskt tog det på krafterna.

Nu har jag bott här i två veckor och tiden rusar iväg. Precis som du tänker jag "hur har jag kunnat samla på mig allt detta" och ändå har jag flyttat några gånger och för fyra år sedan kastade jag massor.

Vilket konsumtionssamhälle vi bor i!

Lycka till med flytten.

Leina sa...

evap: Tack! Jag ser ljuset i tunneln nu.... I mitt nästa liv skall jag inte leka hamster... .INTE!!!