måndag 16 juli 2007

Pappa vi gör helt fel




Sonen hittade sin gamla bok som han läst hundratals gånger när han var liten, eller rättare sagt som jag har läst för honom hundratals gånger. Han skrattade högt för sig själv när han hittade sidan om flyttbilen, tog ut den för att visa fadern som packade i släpet för fullt.

I boken står det att "En familj flyttar, alla möblerna bärs in i en möbelbuss som ska köra till det nya hemmet." Man ska inte stoppa sakerna i en släp konstaterade sonen och log med hela ansiktet.... =D

Undrar just hur många vändor han jag är gift med har kört till Lainejaur med släpen.... Vi skal ha auktion nästa sommar. Var lite orolig när saken kom upp som ett alternativ till Blocket. Hur skulle vi få ihop nog med saker för att kunna ha en auktion. Men oj, nu undrar jag om det inte blir en två dagars auktion.... Två hus är knökfulla med möbler o lösöre. Allt osorterat.

Han jag är gift med konstaterade att den helg han trodde vi skulle spendera på auktionen nu har förvandlats till minst en vecka. Idag skiner solen i alla fall och jag ska försöka få till en promenad… Något jag inte lyckats få till på många dagar.
Nu börjar det bli riktigt tungt att packa. Dessutom är ungarna uppe till 3-4 på nätterna och sover halva dagen…. Inte mycket hjälp där inte. Just nu blir det mycket i auktionslådorna, orkar inte riktigt med att ta beslut. Lådorna som jag packar nu skriver jag inte ”kök”, ”kläder”, ”vardagsrum”… Nu står det ”gott o blandat”, ”veckans överraskning”, ”lätt mixat” osv…. Med andra ord i de lådorna är det ett hopplock från alla rum…. Just nu är jag kräktrött, längtar bara hem….

7 kommentarer:

Visionary soul sa...

Kram på dig, Leina... hoppas du orkar...

Anonym sa...

Med risk för att få en flyttlåda i skallen måste jag fråga hur mycket saker ni har egentligen? Du har ju hållit på och packa i evigheter.

Elisabet. sa...

matilda: jag lovar dig ..., där finns det SAKER ...!!!

Leina sa...

vs: Jo jag orkar, min plan är att vara helt klar fredag... sen slappa lördag... Idag upptäckte vi att flyttkartongerna inte skulle räcka. Vad göra när man bor mitt i Lapplands inland.... Fick sätta oss i bilen o köra de 12 milen till Ske-å... Ett välkommet avbrott i tristessen... Hälsade oxå på brodern m familj...

matilda: förutom att jag varit ordförande i några styrelser. Suttit som ledamot i ännu fler... Har firma med affär i garaget. Älskat att gå på auktioner. Och köpt på mig otaliga saker. Du vet bra att ha... =) Sen upptäckte jag att jag inte slängt en enda av barnens kläder, skor o leksaker... Så det har inte bara varit att packa, det har varit mycket att gå igenom för att avgöra om det skulle sparas, kastas, ges bort eller säljas. Tro mig även om jag har med mig massor så är ännu mera saker lämnade eller kastade. MASSOR är kastat. Så är det att bo i ett stort hus med massor av små utrymmen.... Tjoho!!!

elisabetl: O ändå har du inte sett hur vi har det nu.... =)

Vårt hus börjar bli minimalistiskt, imorgon ska jag lägga ut bilder på porslinskåpet och kryddskåpet.... =D =D =D

Leina sa...

matilda: Det där med styrelseuppdrag... Innebär att jag hade tonvis med papper kvar... Bra att ha om någon skulle ifrågasätta något beslut som togs för 15 år sen... Ha ha ha ha ha

Det Mörka Hotet sa...

Vad det gäller kryddor samt örter så skulle mitt kök aldrig kunna vara minimalistiskt.

Kram och kämpa på!


DMH/Samuel

Leina sa...

dmh: Inte mitt krydd/örtskåp.... Jag brukar odla egna kryddor. Men inte i år =( .... Saknar mina örter..... Blir inte samma sak att odla inne i kruka.